Knäckt havre?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare __Ida__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 441
I

__Ida__

Vad menas med knäckt havre?? Finns det fler olika typer av havrepreparering? :confused:
Mvh

Mäste erkänna att jag aldrig hört om knäckt havre :confused: Var har du hört om eller sett det?

Knäckt havre är "lättkrossad" havre. Du har inte plattat till den helt utan bara knäckt upp skal och kärna.

Något mellan hel och krossad havre ungefär.

Det står att kraftfodret fibergi innehåller "knäckt" havre och korn. Är det någon som vet vad det innebär med "knäckt" havre och korn. Vad är det bra för? Blir hästarna mindre pigga?? (Har hört). :confused:

Jaha...de kan allt hitta på, nytt ord för "grovkross" alltså

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 610
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31