Knäpp katt?

M

_malle__

Något är fel med min pojkväns katt, men vad?

Han har alltid varit agressiv och protesterar högljutt när han inte får som han vill, och han är väldigt allmänt "pratig".
Det händer även att han attackerar folk. Som nu till exempel. Jag sitter hemma hos min pojkvän och katten sitter på golvet nedanför. Om jag går iväg så blir han arg och hoppar liksom på mig. Dessutom är han stor och grov - och stark! Väldigt obehagligt.

Vi vet att något är fel, och vi ska ta honom till veterinären snarast möjligt. B.la så är han stel i bakdelen, och vinglig. Men han verkar inte lida av det för när det passar honom är han en riktig kelgris, och går ofta och spinner.

Någon som sett liknande "symptom" på en katt? Vad kan det vara? :confused:
 
Understimulerade katter kan börja anfalla männsikor, men det låter verkligen inte bra att han är stel i bakkroppen! :eek: Det kan mycket väl vara att han har riktigt ont som gör att han får sina "ryck". :(
 
Aggressivt beteende hos djur bottnar inte sällan i smärta. Så det första ni bör göra, som ni ämnar göra, är att ta katten till en veterinär.

Det är det första. Sedan får man ta det som det kommer. Om katten är frisk och inte anses ha ont någonstans får man ta det då, men just nu är det den fysiska hälsan som bör kollas upp.
 
Jo, vi har ringt veterinär och beskrivit hans beteende, men vi fick inte tid förrän i slutet av februari..Tydligen verkar de inte ta det så allvarligt :confused:
 
Om du bedömer det som akut så ska du naturligtvis åka in akut! Veterinären/veterinärassistensen kan ju bara göra en bedömning av vad du säger över telefonen och boka in en tid åt katten utifrån det. Det kan ju finnas mer brådskande fall än er katt som de bedömer det, men du kan ju alltid testa att ringa till någon annan veterinär och se om du får komma in snabbare.
 
min moster hade en stor grov katt som oxå var väldigt agressiv, jag var livrädd för honom, det var en kastrerad hankatt. men sedan hon skaffade en till katt, en lite katthona, så har han lugnat ner sig enormt! en helt annan katt som nu mer faktiskt går att klappa utan att han biter en!! ;)
 
första som fallt mig in
är karnsje att han ont nån plats.
då han blir stel och vinglig som du skriver.
annars är det nog som dom skriver här,
att han karnsje är understimulerad.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 310
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 577
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 979
Senast: lady_vip
·
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 210
Senast: Ponnyfoton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp