Knäskodda ridbyxor - tipsa mig!

Taefill

Trådstartare
Jag har upptäckt att jag behöver ett par till knäskodda (tygskodda, oskodda, kalla dem vad ni vill) ridbyxor i vinter eftersom långkalsonger + helskodda är så otroligt osmidigt.
Men... Vilka vill jag ha? Jag vill helst inte lägga massor av pengar på dem, men hellre några hundra extra och får bra kvalitet än 3-400 spänn för ett par som håller en månad, om ni är med på hur jag menar?
Jag har ett par från Cavallo och ett par från Tattini som jag gillar, så visst skulle jag kunna köpa ett par till likadana som några av dem, men det är ju inte lika kul som att prova något nytt ;)

Och det är skitviktigt att de har "rumpsöm", sadelskärning kallas det kanske, och inte är sådär som t.ex. Hööks billigaste (supersköna, men ack så fula) ridbyxor utan söm som därmed ger en enda stor, fyrkantig låda till bakdel ;)
Jag vill inte heller ha allt för låg midja.

Tror det är alla önskemål jag har. Några tips?
 

Liknande trådar

Utrustning Har nu gått igenom flertalet dyra märken som inte vill hålla. Börjar fundera på om jag fått måndagsexemplar allihop eller om de helt...
Svar
13
· Visningar
2 328
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Här är vad jag letar efter: * Grå/mörkgrå ridbyxor * Oskodda * Bra kvalitet * Inte för låg midja Det är väl inga speciellt höga...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Salinero
·
Utrustning Nu ska man troligtvis börja hästgymnasie och vill ha ny utrustning till sig själv, håller på att spara till ett par MH Richmond High...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Sagan
·
Utrustning vill ha tips på bra vita ridbyxor, tyg eller knäskodda (ej helskodda iaf) med ganska låg midja o släta fickor. o hyffsat pris. Vad...
Svar
17
· Visningar
1 356
Senast: Magic_Mac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp