Knäleden hoppat ur led?

flurrizen

Trådstartare
Min häst kan inte gå, han stödjer på höger bak, men motvilligt. Har haft ute vet som inte hittade något och en annan kille som trodde knäleden hoppat ur led. Han har inte ont när man klämmer och trycker men vill inte gå. Jagar runt på kiropraktorer sen igår, men inget resultat än så länge. Är på gång att ringa ATG och röntga, Hörde med en kompis som sa att benet också kan vara brutet. Därav att vi ska röntga. Ingen erfarenhet av brutna ben, så kom igen nu alla bukare, hjälp mig!
Om ni vet vad det kan vara? Någon som varit med om samma?
Tacksam för snabba svar.

Sv: Knäleden hoppat ur led?

Hej!

Vad sa veterinären om det?
Tycker absolut att du ska åka in med honom till klinik om det finns en misstanke om att det kan vara en spricka i benet.
Hur länge har han varit dålig? Syns det något annat; svullen etc?

Krångligt. Det kan ju vara svårt att transportera en häst som inte kan stödja på benet.:crazy:

Sara

Hej!
Gå in på www.homeopathuset.se och läs dig igenom informationen där om du "tror" på sånt. Jag och min häst har haft stor hjälp därifrån.

Hoppas det ordnar sig!

Har varit inne på kliniken, han gick förövrigt mkt bättre när jag skulle lasta in honom. Röntgade men det syntes inget konstigt. Kom fram till att han nog har busat med kompisen i hagen lite för vilt och fått sig en rejäl spark på låret. Fick beordrad boxvila till på fredag och då ska vi höras av. Är det en spricka så skulle det märkas att han inte blir bättre, så vi får hoppas på det bästa. :)
Sen till problemet att ha honom inne, tycker inte vidare om det och kompisen hatar det rent ut sagt, river halva boxen. Han kan inte heller stå inne själv så måste hitta på nåt bra, nån som har något tips?

Tack föresten till er som brydde sig. :bow:

Menade vet. att det kunde vara en spricka trots att det inte syns något på röntgen?
Kan du inte ha dem i varsin liten sjukhage bredvid varann? Han ska säkert hålla sig så stilla som möjligt men om han snurrar runt i boxen o blir orolig är det kanske bättre om han kan gå i en liten "boxsjukhage" och äta gräs...

Hoppas det går bra!

Har varit inne på kliniken, han gick förövrigt mkt bättre när jag skulle lasta in honom. Röntgade men det syntes inget konstigt. Kom fram till att han nog har busat med kompisen i hagen lite för vilt och fått sig en rejäl spark på låret. Fick beordrad boxvila till på fredag och då ska vi höras av. Är det en spricka så skulle det märkas att han inte blir bättre, så vi får hoppas på det bästa. :)
Sen till problemet att ha honom inne, tycker inte vidare om det och kompisen hatar det rent ut sagt, river halva boxen. Han kan inte heller stå inne själv så måste hitta på nåt bra, nån som har något tips?

Tack föresten till er som brydde sig. :bow:

Gör en sjukhage? Lika stor som boxen ungefär?

Hon sa att det inte skulle synas för alla muskelmassa, och sen trodde hon inte att det kunde vara en, han var för snäll och gick med på allt som hon gjorde. Dessutom är han är redan lite bättre, dock har han fått smärtstillande men det syns ändå, ser piggare ut. Ska se om jag kan fixa småhagar, det värsta är att det inte finns nåt ställe där det är plant. :crazy: Men ska försöka ordna det.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
2 062
Senast: Fibusen
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 427
Senast: sthu
·
Katthälsa Hej allesammans! Här sitter det en väldigt orolig matte. Har en kattunge på 6 månader som följer mig nästan var jag än går. Kan...
Svar
11
· Visningar
11 265
Senast: Shark
·
V
Hästvård Min 2-åring kom in en dag för ungefär två veckor sedan med rejält svullet ben och ett litet sår på insidan av bakbenet, under hasen. Han...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: Shudde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur