Knäppt agerande!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 049
R

Raderad medlem 68338

Stör mig på hur en hundägare agerade idag.
Hon kom gående med sin hund och där sitter en hund utanför en affär fastbunden och väntar på husse eller matte. Den sitter alltså fastbunden i ett kort koppel och kan inte röra sig.
Då låter den förbipasserande hundägaren sin hund springa fram och hälsa på den fastbundna hunden och hennes hund börjar då leka hårdhänt med den fastbundna hunden som inte kan röra sig alls. "Leken" pågår flera minuter. Hundägaren står och tittar på.

Hur jävla dum får man vara???!! :crazy:
Kunde ha gått hur illa som helst och jag tycker väldigt synd om hunden som inte kunde värja sig mot den hårdhänta leken (och kanske inte alls ville leka eller hälsa)?
Dessutom helt idiotiskt att låta sin hund hälsa på en annan hund utan att ägaren är närvarande..
Dessutom, tänk om den fastbundna hunden hade blivit agressiv eftersom den känt sig trängd då den var fastbunden?

Men nej nej .. :crazy:

Detta får mig att inse att man nog aldrig ska lämna sin (ack så snälla) hund fastbunden om ens för ett par minuter.. Den kan bevisligen råka ut för vad som helst.. Men man hade kanske förväntat sig att just en hundägare förstod bättre? :confused:

Sv: Knäppt agerande!

ALLTID lika korkat att binda upp sin hund utan 100%-ig kontroll!

GALET korkat att släppa fram sin hund till en bunden hund!

Men jag undrar också varför ingrep inte du om du stod och såg på detta under flera minuter!!?
Om det var så illa som du beskriver: "jag tycker väldigt synd om hunden som inte kunde värja sig mot den hårdhänta leken "

/Swat

Senast ändrad:

Men jag undrar också varför ingrep inte du om du tod och såg på detta under flera minuter!!?
Om det var så illa som du beskriver: "jag tycker väldigt synd om hunden som inte kunde värja sig mot den hårdhänta leken "

/Swat

Jag jobbade tyvärr. Såg det från fönstret. Stod uppe hos en gammal dam på 98 år och höll på att hjälpa henne hänga gardiner.. Kunde inte lämna henne ensam med det.

Annars hade jag såklart gått ut och frågat vad människan sysslade med...
Ägaren kom just efter att människan hade gått.

Senast ändrad av en moderator:

Något att tänka på för alla dom som lämnar sina hundar utanför affärer med diverse olika ursäkter. Man kan aldrig veta hur knäppt andra människor agerar.

Något att tänka på för alla dom som lämnar sina hundar utanför affärer med diverse olika ursäkter. Man kan aldrig veta hur knäppt andra människor agerar.

Ja precis. Det var lite därför jag la ut tråden!

Jag fick frågan idag i skolan när vi diskuterade något (kommer inte ihåg vad :o ) "Varför binder du inte hunden utanför affären?" Försökte förklara att jag inte vågade det men ingen förstod varför... :crazy:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 822
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 166
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 696
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 396
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka