Knarrigt golv

Jag trodde ni hade brädgolv och inte parkett? Parkett är ju lite svårare eftersom det finns många fler ytor som gnids mot varandra men det borde fungera även då. Visst kan man försöka spika eller fylla upp undertill så att golvet inte kan röra sig men om det ligger bra känns det onödigt. Knarret kommer av att torra träytor rör sig mot varandra och "kärvar"och vax brukar användas göra att de glider lätt utan kärv och knarr.

Jo visst, jag menar bara att om det vore så enkelt så kanske golvläggar-pappa inte hade rynkat på pannan och sett så bekymrad ut :D Jag själv vet som sagt ingenting om golv utan får gå på hans ord, samt försöka läsa på lite. Ska absolut undersöka möjligheten med vax.
 
Jo visst, jag menar bara att om det vore så enkelt så kanske golvläggar-pappa inte hade rynkat på pannan och sett så bekymrad ut :D Jag själv vet som sagt ingenting om golv utan får gå på hans ord, samt försöka läsa på lite. Ska absolut undersöka möjligheten med vax.
Är det brädgolv eller parkett ni har?
 
Tycker eran granne låter kinkig. Man får stå ut med ljud om man bosätter sig i en lägenhet.

Ja, jag håller helt med. Han hade bott där i 1,5 år nu så jag förstår visserligen om han inte är så sugen på att sälja och flytta direkt. Men hade jag själv stört mig väldigt mycket och känt att jag inte kommer till ro hemma så hade jag övervägt att skaffa ett annat boende.

När vi skulle köpa så var faktiskt ett tyst golv högt på önskelistan för mig :D I förra lägenheten knarrade det som tusan och det störde mig att jag inte kunde smyga upp tidigt på morgonen, eller kunna smita upp på toaletten på natten, utan att jag hittade sambon med en kudde över huvudet sen. Det är jobbigt att känna att man stör varandra så. 22 visningar och 9 budgivningar senare hade just önskemålen om ett tyst golv dalat rejält och det blev en ny lägenhet med knarr. Dock går det här knarret att gå runt om man vill smyga, vilket hjälper mycket. Men man kan ju heller inte smyga all sin tid hemma.
 
Sen ska jag också tillägga att för grannens skull är det inte enbart knarret som stör utan att man överlag hör när vi går runt. Och det är ju lite svårare att göra nåt åt, förutom att inte klampa såklart.
 
Sen ska jag också tillägga att för grannens skull är det inte enbart knarret som stör utan att man överlag hör när vi går runt. Och det är ju lite svårare att göra nåt åt, förutom att inte klampa såklart.

Fast har man en lägenhet ovanför sin så får man räkna med att höra när grannaren går i sitt hem. Jag har bara sagt till när de lekte med sin stoora unghund i vardagsrummet med parkettgolv. I övrigt hörde vi dem rätt ofta. När de öppnade stängde ytterdörren, när de rörde sig i trapphuset, man hörde när de spolade eller duschade. När de hade lite förfest. Man får leva med det.
 
Fast har man en lägenhet ovanför sin så får man räkna med att höra när grannaren går i sitt hem. Jag har bara sagt till när de lekte med sin stoora unghund i vardagsrummet med parkettgolv. I övrigt hörde vi dem rätt ofta. När de öppnade stängde ytterdörren, när de rörde sig i trapphuset, man hörde när de spolade eller duschade. När de hade lite förfest. Man får leva med det.

Ja, och jag håller som sagt med dig. Jag säger bara att har vi möjlighet att visa hänsyn så gör vi det.
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 589
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp