Knasig katt

M

mårran

Jag måste bara få berätta något dråpligt.
Vi håller på att vänja vår ungkatt att han ska äta torrfoder vilket han inte alls har någon lust med.

Så igår när vi hade ätit och dukat av stod en skål med wokgrönsaker på bänken och gissa om jag blev paff när jag kommer ut i köket lite senare och katten sitter med en broccoli i munnen och tuggar, sen åt han upp alla minimajs och broccoli men torrfodret (kattmat) som stod brevid rörde han inte.

I dag har han äntligen krupit till korset och börjat äta men jag hade köpt en annan sort som var speciellt för kräsna katter. :smirk:
 
En av mina katter äter i princip allt, kan inte lämna något framme på bordet eller bänken. En gång råkade skafferidörren vara öppen och då gick han in där och åt på makaronerna.

Fortsätt att ge katten torrfodret så ska du se att den börjar äta, men jag skulle inte ge den något annat innan den är van att äta just torrfodret.
 
ha ha,allt för att ungå torrt.

min ena katt äter allt hon får,
men hon blir jätte arg om jag äter grönsaker och hon inte får nått.hennes favvo grönsak är broccoli och blomkål.
annanas vill hon også ha om hon luktar att vi har öppnat en burk åt ödlan.
 
Min ena katt Oscar älskar grönsaker och frukt. Han äter mer än gärna ärtor, gurka,tomat,paprika,kiwi, melon osv..Han åt t.om clementin för några veckor sen. :d
 
min katt äter nästan av som helst..
hans egen mat är tråkig.. kristoffers mat är intressant ibland.. min mat är BÄST.. (även om jag och kristoffer äter exakt samma mat så är min bättre.)
 
har en gammal dam som är 14 år dock tror hon ibland att hon e kattunge å bara måste leka med mina gummisnoddar å gömma dom längst in under sängen.. *mutter* hon har alltid totalvägrat att äta torrfoder men nu har hon börjat knapra i massor eldorados billiga... men hon får en himla massa annat oxå :)

2 katter ja brukar va katt vakt åt.. den ena äter allt.. cheeseburgare från mc donalds mmmmmm de är nog bland de bästa han vet :D å ostbågar.. dom slänger han sej över kryper in i påsen å försvinner ibäg med den :rofl:
 
Testa att halla lite smalt smor pa torrfodret sa ska du se att han slafsar i sej det mesta i skalen. :D

Men for att prata om katter som ater det mesta, sa kan jag inte baka sockerkaka, kladdkaka eller nagonting annat mumsigt, for da sitter det 2 katter utanfor ugnen och vantar pa att godsakerna ska komma ut. Om jag skulle raka lamna nagon kaka framme, sa vips ar den borta....och sa ligger det 2 gasta katter pa matbordet och sover. :eek:
 

Liknande trådar

Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 087
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Eller tratt med katt? Mina missar var hos veterinären igår och vart kastrerade och id-märkta så nu är båda försedda med tratt på huvudet...
Svar
7
· Visningar
15 243
Senast: Moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp