B

Buppisen

Hej!

Har en meniskskada som jag nämnt i en tidigare tråd. Det känns lite som om att eftersom jag vet att den ändå måste opereras för att bli bra så kan jag rida litegrann (inte hoppa direkt...) fast det gör ont... Jag menar, jag ska ju ändå fixas till... så då spelar det ju ingen roll... Eller?
Någon som vet vad som kan hända om jag rider på litegranna? Trasas den sönder mer eller håller den sig på "halvpajad" nivå. Jag har inte brutalt ont, men det skär till i trappor, backar mm... Har testat barbacka. Det gör mest ont i baken av det ;) men känns lite knas i knät.

Sv: knäskada

Jag har oxå en menisk skada från början (men jag slet loss den från ena fästet så jag blev akut opererad) jag är opererad 6 gånger i mitt knä på 12 år och jag har ridit ända fram till dagen innan de övriga oprationerna, dock med förstånd så att knät inte ansträngs för mycket. Så rid på du men tänk dig för.

Sv: knäskada

Jag har oxå en menisk skada från början (men slet loss den från ena fästet så det blev operation ganska omgående), men jag är opererad 6 gånger i mitt knä på 12 år och inför de övriga operationerna har jag ridit ända fram till operationsdagen, dock med förstånd. Så rid på du men tänk dig för och överansträng inte knät.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 770
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 280
Senast: lillamy73
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Vi som letar häst II
Tillbaka