Knights/pessoas X-Change system??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kafferosta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 961
K

Kafferosta

Hej!

Är nybliven ägare till en Knights Lancelot. Bomvidd MW, med utbytbara koppjärn "X-Change system". Jag skulle behöva ett vidare järn till hästen.

Någon som vet något om Knights/Pessoas koppjärn (hopp/allround) och de olika vidderna/graderna i deras järn?? Är intresserad av de gröna (W) och gå (XW) järnen, det som sitter i sadeln nu bör vara orange (MW).

Mvh Tessan

Sv: Knights/pessoas X-Change system??

Kan tillägga med en allmän fråga: byter man koppjärn själv, på samma sätt som Wintec eller måste man lämna i sadeln? var i sådana fall?

Jag har haft en Lady hawk och där passade bates/wintecs järn också. Hade ett vitt järn xw från Bates i.
På den sadeln bytte man järn själv iaf men det är en syntetsadel så det kanske är skillnad med dom i läder.

Jag har haft en Knights hawk. Visste däremot inte att wintecs järn passar sadeln. Har nu en wintec, så jag blev också fundersam på om byte av järn skiljer sig mellan syntetsadlar och de i läder.. men det verkar som att man ska kunna byta själv på samtliga sadlar.

Jag har nu fått svar från Jacson att Knights Lancelot har Anky järn, dvs X-Change2 system. - INTE pessoa (hopp) som jag trodde...
Tyvärr verkar det vara svårt att få fram graderna på de olika järnen.

Min tös har ett rött järn (vid) i sin wintec nu, men vet inte alls vad det motsvarar med Anky järn :confused:

Hmm. Till min sadel (som du vet är en likadan som din) har jag ett MW (blå) och ett W (silver) järn, men jag har inte mätt vilka grader de är. Inte har jag någon gradskiva heller. Ingen som råkar veta om det finns något sätt att mäta utan att ha en gradskiva, så kan jag mäta mina?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: caballus
·
Utrustning Jag vill ha ett smalare järn till min hoppsadel och när jag letar på olika webbshops så står det att det finns x change 1 och x change...
Svar
1
· Visningar
3 030
Senast: super
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 020
Utrustning Någon som har ett grönt koppjärn till pessoa x-change som vet hur många grader det är? Tacksam!
Svar
0
· Visningar
752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tapeter tapeter tapeter
  • Lekstuga
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka