Knights-sadlar?

*star

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av knights-sadlar? Kvalité, hållbarhet m.m. Har hört att dom ska vara sköna att rida i men har själv aldrig ens sett någon. Är främst hoppsadlarna, speciellt sir walter jag undrar om någon här kanske har, el har ridit i och kan berätta vad ni tycker?

Sv: Knights-sadlar?

Jag har ridit en del i en knights hoppsadel, tror att det var sir walter men är osäker. Jag gillade den, tyckte den gav bra stöd och var skön. Nu är jag dock "dressyrryttare" så det kanske påverkar. Jag har ridit ut med den och hoppat lite småhinder.

Jag har nyligen köpt en begagnad Sir John, den är allround mot hopp. Även provridit en Sir Walter och vad jag minns tyckte jag den var helt ok.
Vulsterna på min Sir John är helt underbara. Mjuka och sköna och ger ett bra stöd. Har inte hoppat med den än men ska på en liten hoppträning på måndag och då ska jag testa den. Är ingen hoppjerka så det blir bara små skutt. knights sadlarna passar hästar som är raka i ryggen.

Kl:Tack för svaren:) Låter ju bra än så länge!

Andorra, hur tycker du kvalitén på lädret är? Är dom stora el "normala" i storleken?
Att den passar raka ryggar passar utmärkt, min häst har rak rygg:)

Jag har ridit i en, kommer inte ihåg vilken modell det är, men kan kolla upp.

Hamnade i stolsits! Nä. Bättre sadlar finns det.

Min kompis hade/har en sådan till sin ponny. Hon stortrivs i den och lika så hästen. Bara posetivt om den alltså. Har dock aldrig provat dem själv,

Tycker lädret är helt ok. Tror de är ganska normala i storleken. Har en 17" till min 40 rumpa och den känns inte liten. Sir Walter är ju flatback och min är det vanlig sits på.

Kan inte svara ang hoppsadlar, men jag har en Knights dressyrsadel och jag o alla andra som provat den (min instruktör t ex) tycker att den är kanonskön. Inget fel på kvalitén heller tycker jag.

Har en Sir Walter som jag verkligen gillar! Bra kvalitet på lädret tycker jag och väldigt skön att rida i. Varken jag eller mina medryttare har haft problem med stolsits i den sadeln.

Själv hoppar jag inte så mycket utan rider mest i terrängen, men min medryttare hoppar en hel del och trivs mycket bra med sadeln. Vi hade den på en valack tidigare som nu är såld, och den var helt perfekt på honom. Funkar bra också på stoet som vi har den på nu, är överhuvudtaget en bra sadel till hästar med inte alltför svängd rygg.

Min häst har ju välldigt rak rygg, börjar fundera på om dom kanske inte är tillräckligt raka då? Men knights ska ju passa raka ryggar..

Jag äger en Sir John som är den skönaste sadeln jag haft. Hoppar för instruktör en gång i veckan och åker på lite cl-tävlingar och den ger underbart stöd tycker jag. Tyvärr har min pålla växt ur den så jag rider inte i den längre men lädret är underbart och hästen har trivts väldigt bra i den innan hon fick musklade på sig mer.

Vill gärna se bild om du har? Har din häst mkt rak rygg? Vet du om bommen är lik sir walter?

Här kommer en bild på Sir John. Har ingen bild utan ryttare eller bara på sadeln men kan fixa det om du vill. Sir John har kilbossor och Sir Walter har rundbossor. Tror att bommarna är lika men jag är inte 100.

Den ser fin ut(den lilla man ser;)). Ja, skulle gärna vilja se bild på bara sadeln om du kan ordna. Sir john ser ju iaf rak ut.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
146
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
10 277
Senast: Gunnar
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka