Knivskuren häst fick avlivas

(Ridsport)
Den 7 juni hittade Maria Lindroos sin islandshäst blödande i hagen - långt ner på höger bakben fanns ett finskuret snitt över senan. Hästen kördes till klinik, där veterinär tvingades avliva hästen.



Läs mer...
 
Sv: Knivskuren häst fick avlivas

Ne men usch jag blir äcklad av såna sjuka mäniskor...spelar ingen roll om det är hästar, hundar eller mäniskor dom misshandlar...lika störda i huvudet för det om man skada någon...stackars kvinna hon började ju nästan gråta under intervjuen me :(
 
Sv: Knivskuren häst fick avlivas

Intressant att man direkt utgår från att ett brott begåtts trots att utredning inte gjorts. Hästen har tydligen inte obducerats.
 
Sv: Knivskuren häst fick avlivas

Hur kan de vara så säkra på att det är med en kniv då?? kan den inte ha skadat sig på typ badkaren eller så i hagen??:confused:
 
Sv: Knivskuren häst fick avlivas

Intressant att man direkt utgår från att ett brott begåtts trots att utredning inte gjorts. Hästen har tydligen inte obducerats.

Vem ställer sig och skär ett så djupt sår runtomkring benet, långt ner?, jag menar, ett sådant snitt hinner man inte göra "klart" om annat än under tvång o våld och om man vill skada, varför då inte bara trycka in kniven i buken-ett hugg, än att krångla och få till en skada där nere?

Låter som en hagrelaterad skada.
 
Sv: Knivskuren häst fick avlivas

Håller med, det känns som om alla sårskador som inträffar i hagen numer alltid beror på att någon har varit framme och viftat med en kniv.
Vassa stenar kan tex också skära väldigt fint. Jag har själv ett 1dm långt ärr på mitt ena knä från en sten som låg dold i vatten, det var ett mycket fint rakt snitt som blev på en halv sekund...

Inte att förringa de brott som faktiskt sker, men vi kan inte skylla allt på "sjuka gubbar".
 
Sv: Knivskuren häst fick avlivas

kl
Kom att tänka på diverse tortyrmetoder, att skära av hälsenan är väl inte allt för ovanligt om man vill tillföra offret mycket smärta.
Menar inte att det måste vara det som har hänt, men det är ju en känd öm punkt.

olyckligt vad än som har hänt :(
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 583
  • Artikel
Hästnyheter Ryttar-VM i amerikanska Tryon inleddes med en avbruten och kaosartad distansritt. – Det var katastrof, säger veterinären Maria Svensson...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej alla fina Bukefaloser! Tänkte höra med er om ni har någon idé kring vad som skulle kunna vara på tok med min häst. Innan jag...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp