Knutor på halsen

Rimfaxe

Trådstartare
Min häst hade när jag köpte honom vad som såg ut som märken efter ett hästbett på halsen just under mankammen. Jag tänkte att det försvinner väl av sig självt med tiden.
Nu har det gått några månader och märket är fortfarande kvar, det är som en svullnad över halsen där och nu har det även uppkommit knutor, ärtstora, på halsen just där. Knutorna sitter under huden och går alltså inte att pilla bort, så jag tror inte att det är regnskållor.

Någon som har en vettig förklaring på vad det kan vara? :confused: Mycket tacksam för det i så fall.
 
Vad sa vet. på vet-besiktinginen om det då?!
Enklast är ju att kolla vad den vet. ansett det vara.
Annars är det väl formodligen insektsbett. De kan sitta i, i flera månader.
Min systers märr blev stungen av jordgetingar och hon har stora bumlingar kvar trots behandling i det akuta skedet.
 
Han anmärkte inget alls på det, han tyckte att det var en mycket fin häst. Det är en unghäst, 2 år, han var hårt tuktad i hagen förut därifrån jag köpte honom.
Jag tycker också att veterinären borde ha sagt något om det hade varit allvarligt.
Men jag blir inte klok på vad det kan vara just pga svullnaden. Han ömmar inte när man tar där.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Har en häst som vi upptäckte en svullnad på insidan av höger bak på gaffelbandet, visade sig vara en gammal gammal skada som...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Sirap
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 408
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp