Bukefalos 28 år!

Knycka lupinfrön...

pinky

Trådstartare
...och så dem hemma, brukar det funka?

De verkar ju ha väldigt lätt att föröka sig annars, men funkar det med frön från "förvildade" lupiner? Tänkte smyga ut i någon vägkant, plocka frön från några olika färger och kasta ut på en plätt hemma där de skulle se fina ut. :angel:
 
Sv: Knycka lupinfrön...

Du får gärna komma hit och plocka hur mycket du vill! Är så förbenat trött på dessa lupiner som invaderat vår hagmark. :devil:
 
Sv: Knycka lupinfrön...

Går alldeles utmärkt, har gjort det själv och nu har de invaderat hela sommarstugan :devil: :angel: :rofl:
 
Sv: Knycka lupinfrön...

Du vet inte vad du ger dig in i..... :eek: *skakar på huvvet så lupiner...*
 
Sv: Knycka lupinfrön...

Tänk dig för. Lupiner kan vara ett riktigt "ogräs" och dyka upp där man inte vill ha det och är nästan omöjligt att utrota sen.

Tycker nog ändå att de är vackrast utmed vägkanterna.
 
Sv: Knycka lupinfrön...

Akta dig för vad du önskar, det kan slå in ... ;) :devil:

Är man ute efter ett begränsat stånd av lupiner är det bättre att investera på plantskolan, de har sorter som inte eller inte lika lätt frösår sig själva. Då har du dessutom fler färger att välja mellan.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 409
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 839
Senast: Enya
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 746
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp