Köp av första häst

EllenOlsson

Trådstartare
Hej! Nu har jag spånat i flera år på att skaffa häst och har spenderat en hel del tid på hästnet bl a. I början var jag endast inne på nordsvensk, welsh, ardenner, cob osv men utbudet där är inte enormt och jag vill inte begränsa mig. Jag har egentligen inga högre krav än en frisk, mysig häst som är väl inriden. Målet är absolut inte att avancera utan bara att pyssla om och rida en stabil häst i skogen. Jag tänker mig en äldre häst att ha som skogsmulle som inte kostar en förmögenhet. Tänker jag helt fel? Har ni tips på vad man ska se upp med vid eventuellt köp? Jag kommer iallafall begära veterinär besiktning innan köp.
Tack på förhand!! 😃
 
Mitt bästa råd är provrid! Gärna flera ggr och både ut och på ridbana. Ska du ha en mysig häst att rida i skogen främst? - ta ut och provrid den i skogen och se hur den är! Inte kul att stå där sen med en häst som aldrig sett världen utanför dess hage.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
4 898
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
1 803
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej hej hörni! Det här är min första post här på bukefalos, så ursäkta om den här tråden hamnar i fel kategori! O: Jag är 21 år och bor...
Svar
6
· Visningar
1 028
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 884
Senast: hoppeloppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp