Köpa begagnade stolp, rimligt pris?

Sv: Köpa begagnade stolp, rimligt pris?

Okej, det rör sig inte om en försäljning utan mer av ett lån/nyttjande av gård mm (då hyresvärden vägrade...:mad: så nu blev vi upsagda.. kontrakt har aldrig skrivits efter alla år.

Hur får man göra då?

Om det är olika ägare till stängslet och marken så får man ta med sig staketet.
 
Sv: Köpa begagnade stolp, rimligt pris?

För att röra till det ytterligare :D Så är 5 ha av våran stängslade mark inte ens gårdsägaren utan ägs av hans bror, som är döende. Så den marken kommer att ärvas av sönerna som vill bygga bostäder(vad ovanligt..:crazy:)

Vi har inte ens kontrakt på arrende och byggt stängsel för att kunna driva stallet. Så det är alltså 3 parter inblandade.

1.Vi som köpt allt hagmaterial och även byggt.
2. Stall/gårdsägaren som nog förväntar sig att allt ska stå kvar.
3. Markägaren som inte bryr sig ett smack och bor lång bort, som snart lämnar jordelivet.

:cool:
 
Sv: Köpa begagnade stolp, rimligt pris?

Om ni byggt staket på mark som inte är er, så ska det stå er fritt att ta ner det. Då är det ju inte byggnadsinventerarie.
 
Sv: Köpa begagnade stolp, rimligt pris?

Svårt tycker jag. När jag flyttade från mitt ex så lät jag allt staket stå kvar, just för att jag vet att det räknas som en fast inventarie. Det var jag som hade köpt det men det kändes ändå rätt. Det beror väl på hur mycket det är och vilket värde man uppskattar det till, det är ju ett jobb att plocka ner det också...
 
Sv: Köpa begagnade stolp, rimligt pris?

Jag med, men Ramona har stängslat på Irland.
Och "fencing" tror jag inte står i Svenska lagboken i varje fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp