Köpa häst

Status
Stängd för vidare inlägg.

aglaonema

Trådstartare
Alltså jag har världens problem, ska köpa häst och hittar fel på dom alla. För höga, för dyra, fel mankhöjd, fel temperament osv. Vet inte vad jag ska göra.
 
Alltså jag har världens problem, ska köpa häst och hittar fel på dom alla. För höga, för dyra, fel mankhöjd, fel temperament osv. Vet inte vad jag ska göra.
Leta vidare eller ändra kraven.
Jag skulle köpa häst mellan 5-10, inte ljus och ca 160-165
Kom hem med en på 14, ljust gulbrun och 155cm.
Nästa häst ungefär samma krav.
Blev 16 år och 172cm
Väldigt nöjd med båda.

Så länge hästens egenskaper är rätt så kan mankhöjd och ålder skifta lite. Annars kan man få vänta länge.
 
Alltså jag har världens problem, ska köpa häst och hittar fel på dom alla. För höga, för dyra, fel mankhöjd, fel temperament osv. Vet inte vad jag ska göra.
Vad förväntar du dig för svar egentligen? Vi vet inte vad för häst du vill ha, hur du har letat? Så det går bara att ge summariska generella rå.

Det finns inte många alternativ då.

Leta vidare och hoppas på bättre tur.
Ändra ditt sätt att leta
Ändra kraven

Och så men det är inte att rekommendera - tvinga någon att sälja en passande häst till det pris du vill ge.
 
Alltså jag har världens problem, ska köpa häst och hittar fel på dom alla. För höga, för dyra, fel mankhöjd, fel temperament osv. Vet inte vad jag ska göra.
Du kanske får vara beredd att betala mer? Det finns massor med shettisar till salu, problemet är oftast att folk inte är villiga att betala - och då behåller säljaren/uppfödaren hellre dem. Är man dock villig att köpa en unghingst kan man ibland köpa billigt.
 
Har mest sökt halvblod, dom är alltid för höga, för dyra, för galna etc. Dessutom ska den kunna gå med liten ponny i hage.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 587
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 601
Senast: CaisaCax
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 766
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp