Fy vad hemskt! Men ta det lugnt, det var väl en förhandsvisning och den riktiga visningen har inte varit ännu?

Blev det den mäklaren som sålde huset som nu också säljer din lägenhet?
 
Men fy vilken mäklare. Om du orkar (eller ta stöd av någon annan, här kanske pappa kan gå in?) hade jag ringt till mäklarfirman och pratat med någon chef till mäklaren och ifrågasätta hens jäkla skitbeteende.

Och ta inte åt dig! Låter som fulspel och att den bekanta och mäklaren är i maskopi med varandra för att den bekanta ska komma över en fin lägenhet till ett vrakpris.
 
Det går inget vidare med försäljningen. Det har varit en visning för en ”bekant” till mig som när mäklaren ringde upp mig hade sagt att det var så mycket att göra i lägenheten, och det var fel på allt och hen och mäklaren sa att det var ostädat fast vi var tre personer som städade en hel dag, sen tyckte mäklaren att jag borde måla om men jag säljer den ju som den är och tänker inte lägga min kraft på det, sen sa han så elakt att det stank hund inne hos mig och det ifrågasatte jag starkt för det gör det inte och har aldrig hört någon säga och fick till svar ”Ja något stinker det i alla fall”. Jag blev så ledsen och förstod ingenting. Mäklaren har ju varit här två gånger och sagt att det är en fin lägenhet,stylisten har varit där två gånger och sagt samma och fotografen också. Det känns som ett personligt på hopp. Att jag är smutsig och lat och korkad.

Den bekante la ett skambud och hen och jag pratade på förmiddagen då denne pratade så illa om min lägenhet fast hen aldrig varit där och förklarade för mig att jag aldrig kommer få den såld i dagsläget . Det känns dom hen psykar mig för det var ju efter att den personen pratat med mäklaren som mäklaren tog upp det. Jag är så sur att jag inte vill sälja till denna personen. Och det var så elakt hen sa och så taktlöst av mäklaren som sa det med både nedlåtande och arg röst.

Och jag hänger inte med. Mäklaren vill att jag ska sänka mitt bud vilket jag nog inte gör, att få den bekanta att höja typ 25 000 vilket jag tycker är för lite, få husägarna att sänka priset på huset och han sänka arvodet med 10 000 kr så att jag ska få det jag behöver för huset. Men jag hänger inte med i svängarna för först tänkte han sänka priset på lägenheten för att locka fler men ändrade sig.

Och så har jag starka mediciner som gör att jag på kvällen är väldigt trött och inte förstår något så jag bad mäklaren att ringa innan nio på kvällen.

Det kommer nog inte bli något hus och just nu är jag bara så förvirrad och trött att jag inte vill flytta längre
Jag hänger inte med här. Säger mäklaren att du ska sänka utgångspriset på din lgh så ska han få husägaren att sänka priset på huset? Men du har väl redan lagt ett bud där som säljaren accepterat? Eller säger han att du ska backa från det?

Oavsett så låter det mest som att han vill få affären överstökad. Huset är det som ger honom mest provision, din lgh tjänar han inte lika mycket på så han kan nog tänka sig att ”offra” lite av provisionen på den.

Städningen vid visningen kan spekulanten bara skita i, lgh ska ju flyttstädas sen när den är tömd. Det låter bara som att bekanten psykar dig för att få ner priset.
 
Det är så virrigt. Jag har skrivit kontrakt på huset för 1,3 miljoner och om min lägenhet inte är såld innan 30/6 bryta kontraktet. Mäklaren säger att om jag sänker min lägenhet för 100 000 mindre kan husägarna sänka med 100 000. Brukar man göra så?går redan i förlust så mer går inte.

Mina föräldrar ringde nyss för att berömma hur rak jag varit med mäklaren. Jag ifrågasätter och försöker få klara besked vilket är omöjligt just nu. Kan inte riktigt få ihop alla trådar så närmar det sig ett avslut vill jag få allt i ett Mail rent konkret så jag kan läsa igenom hans förslag innan jag tar beslut.

Jag orkar inte krångla med. Tänker som så att jag vill ha in 1,2 miljoner för lägenheten. Bara det är i dagsläget en förlustaffär men det går jämnt ut med att huset fått sänkas i pris.

Hur ska jag göra när han blandar in mig, bekantingen, husägaren och sig själv i en härva? Ska jag säga kort och gott att jag vill sälja för 1,2 miljoner och inte blanda ihop allt? Eller gå ner med en sänkning om huset sänks lika mycket? Känns också så himla jobbigt att sälja jätte billigt till någon som gör mig illa med flit
 
Sen är det jobbigt att flytta! Visst mått av stress och ångest är ju inkluderat.
Däremot behöver du inte stressa så fort du flyttat. Då kan du ta en grej i taget i lugn och ro!
 
Jag hänger inte med här. Säger mäklaren att du ska sänka utgångspriset på din lgh så ska han få husägaren att sänka priset på huset? Men du har väl redan lagt ett bud där som säljaren accepterat? Eller säger han att du ska backa från det?

Oavsett så låter det mest som att han vill få affären överstökad. Huset är det som ger honom mest provision, din lgh tjänar han inte lika mycket på så han kan nog tänka sig att ”offra” lite av provisionen på den.

Städningen vid visningen kan spekulanten bara skita i, lgh ska ju flyttstädas sen när den är tömd. Det låter bara som att bekanten psykar dig för att få ner priset.
Jag har skrivit på kontrakt på huset på 1,3 miljoner om jag säljer min lägenhet för 1,2 miljoner annars bryts kontraktet för jag kan inte köpa utan att sälja. Han säger att jag ska backa för att få min lägenhet såld och att han ska få husägarna backa för att jag ska köpa. Men jag vill bara få det iordning och reda, mäklaren har alltid en massa konstiga idéer men jag vill bara sälja som vanligt
 
Det är så virrigt. Jag har skrivit kontrakt på huset för 1,3 miljoner och om min lägenhet inte är såld innan 30/6 bryta kontraktet. Mäklaren säger att om jag sänker min lägenhet för 100 000 mindre kan husägarna sänka med 100 000. Brukar man göra så?går redan i förlust så mer går inte.

Mina föräldrar ringde nyss för att berömma hur rak jag varit med mäklaren. Jag ifrågasätter och försöker få klara besked vilket är omöjligt just nu. Kan inte riktigt få ihop alla trådar så närmar det sig ett avslut vill jag få allt i ett Mail rent konkret så jag kan läsa igenom hans förslag innan jag tar beslut.

Jag orkar inte krångla med. Tänker som så att jag vill ha in 1,2 miljoner för lägenheten. Bara det är i dagsläget en förlustaffär men det går jämnt ut med att huset fått sänkas i pris.

Hur ska jag göra när han blandar in mig, bekantingen, husägaren och sig själv i en härva? Ska jag säga kort och gott att jag vill sälja för 1,2 miljoner och inte blanda ihop allt? Eller gå ner med en sänkning om huset sänks lika mycket? Känns också så himla jobbigt att sälja jätte billigt till någon som gör mig illa med flit
Det finns ingen orsak att stressa före visningen. Ska du sälja innan visning så får allt din bekanta hosta upp ett vettigt bud. Mäklaren kör fulspel, kanske i maskopi med den bekanta, för att få arvodet utan att göra något
 
Jag har skrivit på kontrakt på huset på 1,3 miljoner om jag säljer min lägenhet för 1,2 miljoner annars bryts kontraktet för jag kan inte köpa utan att sälja. Han säger att jag ska backa för att få min lägenhet såld och att han ska få husägarna backa för att jag ska köpa. Men jag vill bara få det iordning och reda, mäklaren har alltid en massa konstiga idéer men jag vill bara sälja som vanligt
Mäklaren tänker på hur hen själv ska få mest pengar för minst möjliga insats. En fuling, tycker jag. Hen tänker varken på dig eller hussäljarna - kom ihåg det!
 
Mäklaren tänker på hur hen själv ska få mest pengar för minst möjliga insats. En fuling, tycker jag. Hen tänker varken på dig eller hussäljarna - kom ihåg det!
Ibland är han så snäll och pratar om att han vill hjälpa mig få mitt huset i alla fall, ibland märks det så otroligt väl att han bara hittar på. Som när jag tog upp att jag måste få in pengar för att det som är på väg att bli mögel och jag måste få ordning på det då fick jag svaret att huset stått där och står kvar så varför skulle det bli mögel nu? Det var inget att bry mig om. Det han inte visste var att jag på egen hand kontaktat besiktningsmannen och gått igenom dokumenten. Två gånger. Dessutom ökar ju risken för mögel ju äldre hus byggda så här att dom får mögel.Så det mäklaren sa i eftermiddags var bara bullshit
 
Ibland är han så snäll och pratar om att han vill hjälpa mig få mitt huset i alla fall, ibland märks det så otroligt väl att han bara hittar på. Som när jag tog upp att jag måste få in pengar för att det som är på väg att bli mögel och jag måste få ordning på det då fick jag svaret att huset stått där och står kvar så varför skulle det bli mögel nu? Det var inget att bry mig om. Det han inte visste var att jag på egen hand kontaktat besiktningsmannen och gått igenom dokumenten. Två gånger. Dessutom ökar ju risken för mögel ju äldre hus byggda så här att dom får mögel.Så det mäklaren sa i eftermiddags var bara bullshit
Du ser, han är ju bara ute efter att få affärerna i hamn. För sin egen del. Du och hussäljarna är rekvisita i hans masterplan.
 
Tjänar de mer på hus än lägenhet? Prismässigt är det ju inte så stor skillnad?
I det här fallet skiljer det enligt uträkningarna 100 000 men det beror på hur det blir. Jag kommer aldrig sänka med 100 000 men han skulle ju försöka få dom att köpa. I relation i huset har dom anlitat honom och i relation med ev köpare har jag anlitat honom
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 314
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igång processen att köpa hus. Jag hade mäklaren här idag i en och en halv timme, lång tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 697
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 377
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp