Köpa mat online?

alazzi

Trådstartare
Det verkar bara gå att köpa färdiga matkassar online? Försöker googla.men jag hittar ingen butik i aktuellt område (Hjo) som erbjuder hemleverans. Har en envis mamma i den staden som åker och handlar mat själv trots att det finns folk som erbjuder att hjälpa till med sådana ärenden. Jag bor för långt bort för att kunna hjälpa till med veckohandling. Finns det något alternativ till färdiga matkassar? Mamma påstår att grannarna får sin mat hemkörd men jag hittar ingen sån tjänst. Tycker förstås att mamma också borde fråga grannarna om varifrån de får sin mat levererad.

Ser nu att det verkar gå på coop.
 
Senast ändrad:
Mathem?

Du beställer online och får hemkört. Går att kolla deras hemsida om de levererar till det postnumret.
 
Verkar som om ingen levererar i mammas område. Suck. Bara färdiga matkassar och det passar inte riktigt i hennes liv.
 
Även Willys har hemkörning. Men som sagt alla kör inte överallt och det finns ställen som är svarta fläckar där ingen kör hem :(

Är din mamma gammal eller i riskgrupp kan det vara idé kolla med lokala butiken. Mer än en butik har hemkörning till dessa men de skyltar inte med det.
 
På de orter där affärerna inte har hemleveranser bland sin normala service så har många kommuner organiserat olika lösningar med hemkörning för äldre/riskgrupper. Kan vara med hjälp av frivilligorganisationer, med bidrag till affärerna/leverantörer, eller avtal med någon som kör. I vissa fall kan det ingå i normala äldreomsorgen tillsammans med hemtjänst och liknande funktioner.
Skulle kontakta kommunen för att höra vad som finns. De vet nog vart du ska vända dig om de inte har det inom sin egen verksamhet.
 
Mina föräldrar bor i en mindre ort där ingen har hemkörning. Men lokala ICA plockar ihop kasse enligt beställning och kommer ut med den till parkeringen. Jag vet inte exakt hur beställning och betalningen sker. Oklart om de annonserar om detta eller om vetskapen bara spridit sig.
Kan man inte fråga om din mammas närmaste butik kan tänka sig något sådant? Ev mot betalning, hemkörning kostar ju också lite.

Svenska kyrkan hjälper också till att handla, i alla fall här har de en skylt utanför affären. Finns säkert andra också.
 
Vår lokala Coop hemma i byn och stora Coop inne i stan har hemkörning.
By-Coop tar 30 kr för hemkörning oavsett hur mycket man handlar.
Ring och kolla!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 138
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 688
Senast: Lhas
·
Katthälsa Jahapp, så Vetzoo har tvärslut på samtliga varianter av Royal canin Renal (våtfoder för njurkatter) i 1-2 månader framöver. Lillebror...
Svar
3
· Visningar
536
Kropp & Själ Min mamma har gått bort,och jag känner att jag behöver skriva av mig om detta. Mamma dog en mycket tragisk och ovärdig död,där hon satt...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
23 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp