Min mamma är död

Du ringer en av många firmor som kan tömma huset, ber dem om en offert och SEDAN beslutar du om du behöver köra ner, hur mycket och i så fall om du behöver låna pengar.

Jag hade valt att INTE köra ner utan skött det hela på distans.
Fast jag har mycket kvar i huset som ska gås igenom, och sorteras ut.
Jag är inte klar med det arbetet ännu. Jag vill inte gärna slänga sådant jag inte ens sett, eller har gått igenom, först.

Till saken hör att mamma har personliga papper och dokument utspritt i precis hela huset. Bland skräphögar och sådant som ska kastas, har jag hittat viktiga dokument, och väldigt personliga brev, bland annat.

Hittils har jag lagt upp det så, att jag har lagt allt som jag redan gått igenom, och som ska kastas, i det stora vardagsrummet. Precis hela vardagsrummets golv var täckt med saker, innan städfirman kom och slängde det på sophögen. Tänk er ett helt rum fullt med saker. Fullproppat.

Fram till nu, har jag inte hittat ett bättre mer strukturerat sätt att gå igenom mammas saker på. Än att göra just såhär.

Om vi säger såhär,det rummet kommer bli proppfullt igen flera ggr om, innan jag är färdig med allt, och innan huset är helt tömt.

Så tyvärr kommer jag att få fortsätta pendla tills huset är tömt. Det är helt oundvikligt. Det är en del i sorgearbetet att först gå igenom sakerna, innan man kastar/eventuellt behåller.

Har bokat hembesök med två firmor som kommer nästa vecka, och sedan får jag offerter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 291
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp