Köpa ny körhäst, men vad?

Idag gick tinkern igenom besiktningen! Nu är det bara pssmanalysen kvar att vänta på. Om en vecka så ska allt vara klart.

Angående bockningen så var det inte så illa som det lät. Den lättar knappt från marken och gör det vid galoppfattningar enbart ute i skogen. Varken jag eller veterinären hittade något som kunde vara en annan orsak än bara bus. Och den sparkar inte bakut vid bockningen utan "guppar" bara lite.

Tänk om det blir den här hästen, då har det varit värt väntan och besväret. Och blir det inte den så blir det fjording istället ;)
 
Nu är letandet över! Välkommen Mustacho, "Musse", tinker, 4år. Äntligen en tinker utan pssm!
Tack alla som stöttat i sommar, ni har varit ovärdeliga! :heart

11921759_10153521032722380_3595250388331329922_o.jpg

11889554_10153521021717380_9139115942875424184_n.jpg
 
Åhhh!!! Vad roligt!

Det tog ju inte så långt tid ändå. Man tycker ju det när man är mitt i det och struligt har det ju varit men nu står han ju där. Vilken fin kille.
 
  • Gilla
Reactions: Mli
Verkligen jättefin! Roligt att du äntligen hittade din häst :D

@Nielaa Jag vet inte om det är ovanligt, men jag har sett mer tinkrar som inte var skäckar än de som är skäck. ;)
 
  • Gilla
Reactions: Mli
Tack alla!

Det är rätt så många som är skäckar, men jag tror man missar att tänka "tinker" om de som är annan färg. För de är faktiskt rätt så vanliga ändå. Och svart är ju min favoritfärg. Att dessutom hitta en med fyra vita och symmetriska vita tecken i ansiktet är ju bara att tacka för.
 

Liknande trådar

Körning Den här gången gör jag det lite lättare för mig och tittar på ponny efter funktion och inte bara ras. Men det jag vill ha lutar åt...
Svar
7
· Visningar
2 145
Senast: Mli
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 550
Senast: Jate Volim
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 857
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp