Bukefalos 28 år!

Köpa platt skärm

Sv: Köpa platt skärm

Ok. Jag kanske gör det enkelt (och billigare) för mig och köper en 19" skärm utan widescreen.
eller så går du med burken till en pccity eller liknande så monterar de in ett grafikort åt dig mot en mindres summa.
 
Sv: Köpa platt skärm

Jo, så kan jag i och för sig göra. Tål att fundera vidare på. Tack för tipset!:)
 
Sv: Köpa platt skärm

Spinner vidare lite... Varför "ska" man ha WS egentligen? Är ju fler punkter på en gammal hederlig 4:3-skärm ;)
 
Sv: Köpa platt skärm

ska och ska, tycker det är skönare. använder mer bredd än höjd ändå så. just nu har jag msn + winamp till höger, och firefox till vänster. skitbekvämt.
 
Sv: Köpa platt skärm

jag har en lillebror till denna, http://accessories.euro.dell.com/sna/category.aspx?c=se&category_id=6198&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs , som jag älskar högt och mycket, och kan rekkomendera den helhjärtat. ljusstyrkan är enorm och kontrasten är helt underbar, den funkar även bra till moderna spel tex crysis, inga släpningar alls. sen har dne hög upplösning, vilket jag anser är viktigt. 1680x1050
Tror jag skulle kunna köpa den rakt över disk...
apple säljaren mumlade något om att dell och apple har samma tillverkare av skärmar, bara skalet som skiljer...
men man vill ju SE den innan köp.

WS.. varför...
dels för att jag jobbar en hel del med dokument och vill ha alla menyer vid sidan om, sedan så gillar jag att se på film på datorn.
då jag fotograferar så fyller en bild skärmen och vill jag då igen ha verktygen i ps framme så vill jag ha en bredare skärm.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Köpa platt skärm

Spinner vidare lite... Varför "ska" man ha WS egentligen? Är ju fler punkter på en gammal hederlig 4:3-skärm ;)

Om man har nytta av bredd eller höjd beror ju mycket på vad man sysslar med. För foto och film är widescreen smidigt. För programmering skulle jag föredra lite högre vertikal upplösning. (Hm, kan alltid rotera den 90 grader förstås. En 2560x1600 på högkant vore inte fel.) Sen är det fortfarande rätt kört att få en bra platt under 10k, om man vill att den faktiskt ska vara bättre (eller iaf lika bra) som en gammal hederlig crt.

[edit]
För att bara ha flera fönster/program igång tycker jag inte WS är någon höjdare som alternativ till flera skärmar, förstås.
[/edit]
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Köpa platt skärm

Jo, jag har funderat på om jag verkligen behöver WS. Jag har sällan flera dokument eller program igång samtidigt hemma. På jobbet däremot skulle jag ha nytta av en WS.

Jag har en 17" CRT idag och vill ha en platt skärm bl a pga utrymme och estetik.:o Den gamla skärmen tar upp 1/3 av skrivbordet och är svinful. När det gäller bildkvalitet tycker jag som amatör inte att bilden är störande mycket sämre på den platta 17" skärm jag har på jobbet. Men skulle kanske uppfatta det annorlunda om jag ställde dem bredvid varandra.

Idag besökte jag två av de stora el/elektronikkedjorna. Bägge hade bara 22" WS i butikerna. Verkar inte lovande om jag vill köpa en 19" i butik och inte på postorder. Jag är fortfarande osäker på vad mitt grafikkort klarar. Bildkvaliteten såg snarlik ut på de flesta av skärmarna, men jag gjorde inte kuckelikus test.
 
Sv: Köpa platt skärm

Efter att ha kikat i ett par butiker till så har jag beställt en 19" från Samsung. Jag insåg att en 22"-skärm blir för stor på mitt skrivbord och att jag sannolikt inte kommer att ha skärmen som alternativ till TV heller. Det är inte den allra billigaste man kan hitta, men i butiken där jag såg ett demoex såg bilden bra ut. Jag är säker på att grafikkortet klarar upplösningen. Komplett har andra intressanta skärmar också, både med och utan högtalare, USB-hub m m, men det får bli den här pga jag kunde se den IRL först och den snabba responstiden (2 ms).

Tack till er som har tipsat här.:)
 
Sv: Köpa platt skärm

grafikkortet klarar nog upplösningen, min gamla dell optiplex från 97 hade klarat den :) du blir nog nöjd ska du se.
 
Sv: Köpa platt skärm

Grafikkortet klarar upplösningen galant och jag är mycket nöjd med skärmen så här långt, fick den igår.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag inser att jag förmodligen är "tvungen" att köpa en surfplatta, men jag behöver få några svar på mina frågor.:) (jag försökte fråga i...
Svar
14
· Visningar
11 346
Senast: sussisus
·
B
IT & mobiler Jag ska köpa ny dator redan på onsdag (denna veckan)! Mamma betalar men jag får välja typ vilken jag vill, den ska kosta runt 5500kr...
Svar
10
· Visningar
1 901
Senast: BonnieS
·
IT & mobiler Sitter här med ombyggnadsplaner till min bokhylla och inser att jag nog skulle vilja ha en platt skärm till datorn istället för åbäket...
Svar
10
· Visningar
863
Senast: sussisus
·
G
IT & mobiler Tänkte byta ut min gamla hårddisk men vet inte vad jag ska köpa istället gällande minnen och annat med konstiga namn :smirk: Jag...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Renkött
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp