Bukefalos 28 år!

Tips på platt skärm, tack!

sussisus

Trådstartare
Sitter här med ombyggnadsplaner till min bokhylla och inser att jag nog skulle vilja ha en platt skärm till datorn istället för åbäket jag har just nu.;)

Har tittat runt lite men blir mest förvirrad ärligt talat. Jag är inte så tekniskt insatt om man säger så.:smirk:
Vad jag önskar är:
* anitreflex (då jag kommer att ha ett fönster ett par meter bakom ryggen).
* helst vridbar (av ovannämnd orsak).
* 3000-5000 kr, gärna ca 4000 kr.
* gärna inbyggd högtalare, men inte nödvändigt. Men då måste jag kunna koppla in de högtalare jag har nu (JBL Platinum Series står det på dem).
* minst 19 tum (har 17 tum nu).

Jag antar att hög upplösning är att föredra?
Jag sysslar rätt mycket med att redigera digitalfoton (som har en maxupplösning på 2272x1704 - nu tjuvkikade jag på digitalkameran:D ). Och att sitta och skriva i Word/Excel. För att inte tala om all tid man lägger ner på att stirra på skärmen vid patiensläggning och Buke-läsning.:o ;)

Datorn och skärmen jag har nu är Compaq.
 
Sv: Tips på platt skärm, tack!

Det bästa är ju att gå in i en affär och titta på olika skärmar och vad de klarar av. Det är ju trots allt dina ögon som ska titta på den.

Jag tycker att Samsung gör bra skärmar, dessutom har de utbytesgaranti så om den går sänder skickar de en ny till dig, och så skickar du tillbaka den trasiga i samma kartong.

Angående högtalare så kopplar du inte in dem i skärmen, så du kan ha vilka högtalare du vill till din dator.
 
Sv: Tips på platt skärm, tack!

Jag har Samsung 913B (DVI, 8ms respons) och jag är väldigt nöjd. Inga eftersläpning alls i spel eller film samt kanonfärger.

Har du DVI ut på ditt grafikkort så ska du definitvt ha en skärm med DVI ingång, det gör stor skillnad.

Aldrig mer att jag sitter vid en CRT skärm.
 
Sv: Tips på platt skärm, tack!

Hrm, vet inte ens vad jag har för grafikkort - men datorn bör väl ha ett antar jag.:o

Och mina arbetskamrater som tycker att jag ska söka datajobb "för du kan ju så mycket om datorer":D . Skulle inte tro det va. Jag kan pilla så att det blir rätt, men att säga att jag kan datorer är att gå till väldigt stor överdrift.
 
Sv: Tips på platt skärm, tack!

Jag har en 17'' Acer AL1711s, mycket nöjd med den! Inte så fruktansvärt dyr heller.
Till och med pojkvännen är avundsjuk på skärpan... :D

oooer.jpg




En sak jag tyckte var märklig är att en 17'' LCD har nästan lika stor skärm som en vanlig 19''. Själva "bild-delen" går ju mycket närmare kanten och man mäter ju från ytterkanterna. Jag tänkte köpa en 19'' först, men insåg att jag var väldigt nöjd med min 17'' när jag såg pojkvännens 19'' jätte!
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på platt skärm, tack!

Nu säger pappa att man ska ha en snabb skärm. Han har en på 25 ms (millisekund väl?), och den är lite för långsam.

Och han tycker att det är för dåligt ljud på skärmarna med inbyggda högtalare, men nu är det ju en gång så att han och jag inte har samma uppfattning om högtalarljud (han och min bror är sådana att de måste ha så bra ljud som möjligt även om man förmodligen inte hör någon skillnad).
 
Sv: Tips på platt skärm, tack!

12ms och neråt samt helst DVI anslutning, så har du en snabb skärm.
 
Sv: Tips på platt skärm, tack!

Okej, som mest 12ms, då vet jag det.
Jag fick en länk i min tråd om laserskrivare, om testresultat. Ska kolla om jag hittar något intressant där.

Men det finns ju så många märken som är ganska lika varandra så man blir snurrig för mindre.;)
Jag har bara vana av platt skärm från datorn vi har på jobbet (och där sitter jag kanske 5 minuter om dagen - vi vanliga dödliga ska egentligen inte röra datorn :smirk: ). Det är LG vet jag, men jag har ingen uppfattning om den är bra eller inte.

Förresten, där ljög jag lite - jag sitter ju i kassan så där har vi ju platta skärmar.:D Men vad det är för någon sort vet jag inte, men ganska liten storlek i alla fall. Ska kolla nästa gång jag jobbar.:idea:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man tänka på? (Jag har sökt, men hittade ingen gammal tråd.) Jag tänker mig en 22"-skärm till stationär dator. Då verkar det bli...
2
Svar
31
· Visningar
2 616
Senast: Kuckeliku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp