Köpare stämmer hästsäljare

Sv: Köpare stämmer hästsäljare

Hur kan man med att sälja en häst som är triangelmärkt utan att upplysa och hur kan man köpa en utan att se?
 
Sv: Köpare stämmer hästsäljare

Det kan vara någonstan mellan svårt och omöjligt att se triangelmärkningar om man har otur.
 
Sv: Köpare stämmer hästsäljare

Vet en häst där märket såg ut som en broddspark. Två små prickar bara.
En kompis köpte en och de ljög henne rakt i ansiktet att han fått en broddspark!
 
Sv: Köpare stämmer hästsäljare

Jag har ett avelssto som är triangelmärkt här i stallet för några år sedan mig närvarande, det syns INGENTING ens om man letar och vet var det ska vara. Helt borta, och har så varit sedan pälsen växte ut.... nada.

Det hade inte varit några problem att sälja henne som icke T-märkt, och eftersom hon skulle gå igenom en vanlig besiktning skulle det inte vara några problem att nyteckna en försäkring heller.

Nu skulle jag givetvis aldrig (!!!) göra det, och hon kommer aldrig att lämna mitt stall/ägarskap men det hade helt klart gått.
 
Sv: Köpare stämmer hästsäljare

Jag har en vän med en triangelmärkt häst, märktes hos nuvarande ägare med de svedde bara pälsen så märkningen försvann med pälsbyte. Det verkar inte vara helt ovanligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den norska hästägaren Kristin Andresen stämmer det holländska avelsförbundet KWPNs auktionsbolag KWPN Select Sales. Segerhingsten från...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Uppdaterad) En köpare är inte nöjd med den häst som köptes för snart tre år sedan. Köparen vill återlämna hästen och ha tillbaka...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 734
  • Artikel
Hästnyheter En hästköpare i södra Sverige har stämt en jämtländsk säljare med motiveringen att hästen inte går att transportera.... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två personer i Tidaholm och en hästföretagare i Skåne stäms på en halv miljon kronor, av köparen till en halt häst.... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp