Bukefalos 28 år!

Köpt en Kingslandjacka till idag =)

P

piggis_83

Fler än jag som tycker dom e så snygga?! Blir mer o mer förälskad i dom :D Gjorde ett fynd idag på Börjes (tror jag iaf....!)
Va där för några veckor sen o hittade en mörkblå Kingslandjacka (fleecefoder på insidan, kort modell). Kostade bara 600 men jag fattar inte varför jag inte provade/köpte då ;) Så idag va jag där igen o som tur va fanns den kvar!
Dom hade en annan, ny (?) modell oxå, en sån har jag redan fast olivgrön. Kostade 1100.
Den enda skillnad jag kunde se är att på den nya står det Kingsland över hela ärmen, på den jag köpte nu så är det bara ett litet märke på ärmen. Sen kanske denna va i ngt prassligare tyg.
Denna blir nog super-duper, precis som den jag har sen innan! Den gav jag 1200 för, på Scandinavium förra året. Så den här va ju mkt billigare :d
Det fanns även en SUPERfin Kingslandjacka, tjockare o mer "vintrig", lång modell. Så grymt snygg, kostade 1900 tror jag. Den dan jag har pengar så.... :angel: Kanske nån som har en sån jacka?
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Har börjes sånt nu? MÅSTE dit!!
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Det va länge sen du va där eller? ;) För dom har haft kläder från Kingsland länge! Inte så mkt kanske, men en del iaf har dom ju. Köp inte alla "långa" jackorna bara ifall jag vill ha en :D
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

En tjej på jobbet har den där långa modellen. Den är riktigt fin!
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

haha, nee har inte varit där på lääänge!:D Men blir en tur dit snart:D
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Fanns den i brunt??? Du vet att du ska säga till mig då... Isf kanske man kan be kompisen ta med till GBG... haha.
Den e jättefin i blått. Varm också har jag hört.
kul med den andre jackan!
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Hihi ja du får säga till honom (för jag antar att det är han du menar?)
Hm den långa modellen (den jackan som va riktigt tjock) fanns i svart o sen tror jag det va nån blå oxå, inte brun iaf tyvärr. Men däremot så fanns den korta modellen (den jackan för 1100) i blått o sen nån brun färg, tyvärr kollade jag inte så noga på den så jag vet inte om det va typ mörkbrun eller ljusare nyans.
Jojomän jag tänkte på dig! Du vill helst ha en lång modell va? Jag hittade nämligen en brun, vinterfodrad jacka från Cavallo. Den va supersnygg tyckte jag men tyvärr kort modell (eller inte superkort, men inte lång heller). Funkar nog till både ridning o annars. Kostade 1000. Sen fanns där en brun vinterjacka från Pikeur som va lång i modellen men jag tyckte inte den va lika snygg. Det va ingen luva på den tror jag, utan typ turkos "mudd" eller vad man ska säga upptill. På den cavallo-jackan så va de förresten päls inuti luvan så den är säkert jättevarm o go.

Men hör med honom i Gbg om dom kan ta hem Kingslandjackan i brunt (den långa modellen) för det borde ju finnas?!
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

hihi.. jag får väl slå en signal en dag.. Var ju länge sedan man träffade dom...
cavallon lät mysig. Får leta lite bilder på nätet för inspaning... pikeur har ju sköna jackor men turkost är svårmatchat... iofs har jag ett schabrak med orange och turkos passpoal i chokladbrunt... Från unique horse nåt. Liknar RG:s...
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Har letat efter bild på cavallo jackan, men hittar tyvärr ingen.
däremot är jag nästan säker på att den här jackan från pikeur fanns på Börjes oxå, känner nämligen igen den... haha ursäkta att jag har minne som en gris!
1161868796_16conterafunktionaac_462.jpg
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Den här jackan måste det ha varit som fanns oxå! Den turkosa "mudden" vid kragen kanske inte syns så tydligt. Hm vet inte vad du tycker?
1161868796_17landra_462.jpg

Om den långa Kingslandjackan finns i brunt så tror jag du kommer gilla den skarpt!! Så köper jag en svart :D
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Jag tror inte att det finns... Men men.. den sista långa var snygg... Undrar om jag ser ut som en köttbulle i den- den e ju lite väl lång eg... jag är ju bara 158... Riktigt skön ser den ut!
Fanns dennna på Börjes? Kostade ca?
 
Senast ändrad:
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

vad det verkligen en Kingslandjacka och inte en kingstone?
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Den bruna jackan va faktiskt inte så tokig! jag reagerade mest på det turkosa, men det är nog "tänkt" att man ska ha jackan "uppfälld" sådär så då syns det ju inte ändå :idea: Prova kan man ju alltid, tror den blir bra! Jag har en sån lång jacka fast från hööks o jag tror inte jag är nån köttbulle i den haha. o jag är väl typ 2 cm högre över havet än du
tyvärr verkar inte det finnas brun från kingsland. enligt deras hemsida finns (den enda) dunjackan i oliv, blått o svart. men å andra sidan är det dåligt med bilder på deras hemsida, så det kanske finns fler modeller som inte är med där...
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

kingston menar du? ja klart det va kingsland!
men kingston-jackor har dom ju oxå.
börjes har rätt mkt märkeskläder i affären som inte finns med i katalogen.
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

ja det måste ha varit den jag såg på börjes! (båda dom jackorna jag visat på bild). nu vet jag inte vilka storlekar dom hade eller så, det är nog inte säkert att dom har fler storlekar än dom som hängde framme. det va kanske 3-4 jackor som hängde framme. hm priset.... kan det ha varit typ 1799 för den långa? minnet.... men jag tror det va nåt sånt! mellan 1500 o 2000!
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

hihi! Tänk att ge 600:- för en kingstonjacka....
Folk skulle veta vilken guldgruva Börjes är....
Visste du pris?
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Ja det är helt sjukt! jag betalade ju dubbelt för den andra o dom ser typ likadana ut! det enda är ju märket på ärmen o sen kanske att den jag köpte nu är lite prassligare men annars verkar det va precis samma! antagligen har den jackan jag köpte nu kostat lite mer innan för den hängde på ett ställ med alla möjliga kläder, antagligen sånt dom satt ner priset på. fattar inte varför kingsland inte ändrar mer på en modell, än märket på ärmen typ?
jaja jag ska väl inte klaga....!
du kan ju försöka spana in pikeur-jackan på Gbg o kolla lite priser o prova ut storlek, så kan du ju alltid be Börjes ta hem om dom inte har rätt storlek hemma. så kanske du tjänar några 100-lappar du oxå :D
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

det är ganska konstigt egentligen, för i katalogen så visas ju inte ens hälften av vad som finns på börjes. Där finns ju en massa märkesprylar menar jag.
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

Han som är ansvarig för inköpen på Börjes gillar fina hästsaker och har fria händer... Men det tas inte med i katalogen för att de aldrig kan garantera att det finns där.
 
Sv: Köpt en Kingslandjacka till idag =)

tja, först o främst vill väl börjes inrikta sig på bredden av hästfolk, alltså de är ju kända för sina låga priser.
en fördel med att inte ha så mkt märkesgrejer i katalogen är ju att de då inte behöver ha samma grejer jämt i affären, utan de kan ju (som de gör nu) ta hem lite olika grejer, testa lite nya märken osv. De har ju inte ALLTID vissa specifika märkesgrejer inne, beställer ju oftast hem ett begränsat parti o så.
Jag gillar verkligen deras priser, sen är det bara en bonus att de har så pass mkt märkesgrejer i affären (och bra priser på dem oxå!)

Ska nana nu (stallet imorn), du får fundera på jackorna Emelie!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627
Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 289
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 585
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 659
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp