Bukefalos 28 år!

Köra in Indra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi red först rundan och tog fram sulkyn sedan. Indra tycker allt är läskigt i början så det blev att gå runt o lukta och kliva över skaklarna. Sedan ledde dottern Indra och jag gick med vagnen bakom. Först långt ifrån och sedan närmare och närmare. När hon gått emellan skalmarna rakt fram en bit avbröt. Vi. Fram till stalldörrarna där tinker tittade ut och tränade på att ta skalmarna över ryggen och ner. Det var jätteläskigt. Fick börja om med att lukta och gå runt då hon skulle flytta sig i sidled så skalmarna inte gick att föra över henne. Testade igen efter lukt rundan och då gick det bra. Det går riktigt se hur hon tänker och det är bäst att hon får tänka i lugn och ro så hon är med. Sådan har hon varit sedan hon föddes, tänk att det ändå aldrig går ur. Vi har lärt henne allt och hon måste alltid få sin tid för att tänka. Lilla gumman.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 489
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 417
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 559
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 945
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp