Kokat klister - går det att rädda?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare hier
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 612

hier

Trådstartare
Jag blir trött och matt. Hade för mycket mjöl i såsen och den är nu klister.

Vad gör jag? Vatten? Mer mjölk?
Mer kompetens?

Jag skulle koka ny. Vad är det för sås du ska göra?

Bra fråga. Har gjort fläskkotlett med potatis och gjorde ett försök till svampsås med champinjoner, vitlök och örter. Smör, mjölk och mjöl.

Har hällt i vatten och mjölk nu. Bättre konsistens men jobbig bottensats.. :angel:

Bra fråga. Har gjort fläskkotlett med potatis och gjorde ett försök till svampsås med champinjoner, vitlök och örter. Smör, mjölk och mjöl.

Har hällt i vatten och mjölk nu. Bättre konsistens men jobbig bottensats.. :angel:
Ah, du har alltså redan haft i allt gottigt... Kan du hälla av en del så det inte är lika mycket tjockt och göra klart på det?

Ah, du har alltså redan haft i allt gottigt... Kan du hälla av en del så det inte är lika mycket tjockt och göra klart på det?

Ja, precis, orka hacka och koka och greja en gång till :arghh:

Det blev anständigt resultat nu, eller tillräckligt för att liva upp en tråkig köttbit :D Däremot blev det väldigt mycket sås, nästan en hel kastrull fylld..

Liknande trådar

Mat Jag äter vanligtvis bara ett (knäcke)bröd med valfritt pålägg och ett glas vatten. Världens tråkigaste frukost, och inte speciellt... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 652
Senast: Sanna25
·
Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 176
Senast: MiaMia
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 623
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka