Penny_Lane

Trådstartare
Går det att få tag på koks att elda med fortfarande. Hur funkar det? och är det någon här på forumet som fortfarande har minne av den tid då man använde koks till att elda med i spisen?

/Penny_lane som fått en kokseldad AGA patent från 1924.
 
Sv: koks

Koks? Vette fan om det funkar så jäkla bra att elda med alltså... fast det är klart, man kanske kan bli hög av röken.




:D
/Apo med låg humor.
 
Sv: koks

Koks? Vette fan om det funkar så jäkla bra att elda med alltså... fast det är klart, man kanske kan bli hög av röken.




:D
/Apo med låg humor.

:rofl::rofl:

Tänk vad ord kan byta mening genom årtiondena...
Jag tänkte självklart bara på mormor och koksen till hennes kaminer.
Suck. Generationsklyfta:laugh:
 
Sv: koks

Ett slags stenkol kan man väl säga.

Koks från Wikipedia:
Koks, produkt som framställs genom torrdestillation av stenkol där biprodukterna (utöver aska), bland annat metan, används som stadsgas. Koks används som bränsle och som reduktionsmedel i järnframställning.

"Koks" är också ett vanligt slangord för kokain. Detta ordbruk kommer från engelskan där cocaine fått smeknamnet coke, vilket är det engelska namnet för koks.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 024
Senast: tuaphua
·
Hemmet Det har kommit så många nya råd kring att elda i kamin i vinter, förmodligen för att många som eldar gör det i eldstäder som inte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 960
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 624
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp