Bukefalos 28 år!

Kolla vad jag har

Sv: Kolla vad jag har

Det syns ffa på ullens lock och sedan så är finullsfår svart, vit eller brun. Inte tvåfärgade.

Skulle kunna tänka mig att någon av allmogeraserna/gute är inkorsat någonstans.
 
Sv: Kolla vad jag har

090426-k-3.jpg

Jag kräver färska bilder på denna skönhet! :P snäääälllaaa? :love:
 
Sv: Kolla vad jag har

Nu är kycklinggården utökad till ca 20 kvm

DSC_0001.jpg


vinbärsbusken blev en storfavorit

DSC_0012.jpg


DSC_0379.jpg


DSC_0276.jpg


DSC_0156.jpg


DSC_0083.jpg


DSC_0009.jpg
 
Sv: Kolla vad jag har

Och nu är stolparna kapade jäms med nätet och det sitter också nät över hela kycklinggården nu. Dels för att minimera risken att något annat större fjäderfä/katter tar sig in och festar lös och dels för att hindra de små från att flyga ut.. De lättar riktigt ju bra nu mellan varven :eek: :D
 
Sv: Kolla vad jag har

I dag (alldeles snart) ska jag åka och hämta hem en holländsk vitthättetupp, dv-varianten och kika lite på faverolle-kycklingar och några korsningar/faverolle :banana:

Får se vad man kommer hem med alltså ;)
 
Sv: Kolla vad jag har

Tuppen är bara så :love:

DSC_0098.jpg


DSC_0155.jpg


DSC_0126.jpg


DSC_0058.jpg


Och så blev det tre renrasiga faverolle-kycklingar, 9 dagar gamla är de.

DSC_0164.jpg


DSC_0166.jpg


Fler sådana + vithättor normal storlek är beställda och ägg ska läggas i kläckaren nu i veckan!
 
Sv: Kolla vad jag har

Ihhh

Via en forumist på ett annat forum, så kommer det snart 12 befruktade silver brahma-ägg + 12 befruktade myskanke-ägg hit :love:

Tänkte mig ha en liten hönsuppfödning så småningom och kommer senare att leta tuppar till mina rashöns som en besatt alltså :rofl:
 
Sv: Kolla vad jag har

Hur gamla är kycklingarna när du låter de vara ute i varmt väder?
Vi fick hem fyra stycken två veckor gamla welsumerkycklingar igår.

Våra två faverollekycklingar Ägg och Skal dog olyckligtvis efter ett strömavbrott med släckt värmelampa.:cry:
Nya faveroller kommer att införskaffas, vi har inte bestämt om det blir kycklingar eller avelsägg, vi får se vad vi får tag i.
 
Sv: Kolla vad jag har

I sol och lä så går de ut kortare stunder från ca 3 veckors ålder. Vid blåst är de inne.
 
Sv: Kolla vad jag har

Så fina! Vi har Brahma och dom vill inte gärna ruva :-( Räven tog vår tupp för ca två veckor sen och vet inte var jag kan få tag på en ny! Känns som hönorna blev helt förvirrade när han försvann??!!:confused:
 
Sv: Kolla vad jag har

Av faverollerna ser det ut att bli två hönor och en tupp :laugh:

Har ju bokat fler sådana, så det ska bli spännande att se om det blir några.
 
Sv: Kolla vad jag har

Nu är jag inte avundsjuk längre. I måndagskväll började kläckningen av mina gotlandshönekycklingar och nu har jag 6 kycklingar från 7 ägg. Den sista var fortfarande lite fuktig när jag kom i morse så hoppet finns om det sista ägget också. Med tanke på hur misshandlade äggen blev före ruvningen så ser jag det, oavsett hur det går med sista ägget, som en extremt lyckad ruvning. Det äldsta ägget jag la under hönan var 18 dagar gammalt (det kläcktes) och inget av äggen var vänt i kylen.
Jag kan lägga in bilder på underverken senare.
 
Sv: Kolla vad jag har

Nya bilder på mina små faveroller, som växer så det knakar..

090521-fav4.jpg


Den som säkerligen är en tuppkyckling

090521-fav6.jpg


Och dessa två är hönskycklingar

090521-fav5.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 813
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 569
Senast: Avalbane
·
  • Artikel
Hästnyheter Lite som väntat fortsätter det komma nya avslöjanden om missförhållanden hos ridsportsprofiler. Vi får nog räkna med att ha det så ett...
Svar
0
· Visningar
95
Senast: Gunnar
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 426
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp