Bukefalos 28 år!

Kolla vad jag har

Sv: Kolla vad jag har

6.jpg


5.jpg


4.jpg


3.jpg


2.jpg


+ en inhandlad blommetupp på 15 veckor

1.jpg
 
Sv: Kolla vad jag har

Skånsk Blommehöna.

Enligt kunnig vän från ursprungsbyn för rasen så har det sedan rasen hittades åt på -70 talet uppkommit en del skumma färgkombinationer.

Alla Blomme från den genbankerna är alla svart/vit spräckliga och jag väntar en dröse ägg från orginalgenerna i sommar :D Det är bra att ha lite kontakter emellanåt ;)
 
Sv: Kolla vad jag har

Måste också få meddela att jag efter en tids sökande med ljus & lykta ÄNTLIGEN hittat en uppfödare som har spättade vithättor, modell dvärg, så ägg är beställda = min tupp kommer att få en helt egen rasren flock med spättade vithättehönor om allt går som planerat :banana: :bump: :love: :banana: :bump:
 
Sv: Kolla vad jag har

Nyfiken, hur mycket höns kommer du ha nu? Låter som hela din gård komemr vara befolkad av hönor :D
Hur många flockar? Antar att blomme är genbank?

*längtar tills det är klart med gårdsköp och jan kan införskaffa en flock Kindahöns*
 
Sv: Kolla vad jag har

Kommer att ha

Faverolle
Hedemora
Blomme
Spättade holländsk vitthätta, dvärg
Brahma

+ en korsningsgrupp
 
Sv: Kolla vad jag har

Ett gång mao :)

*kl*

Alla, Ser gärna bilder på era hönsgårdar & hus också, alltid kul att se hur folk har gjort och ev smarta/snygga lösningar man kan sno till sitt blivande hönshus ;)
 
Sv: Kolla vad jag har

*kl*

Här rör det på sig med hönsen.. Jag har kläckt hur mycket kycklingar som helst känns det som.. Är nog uppe till 80stycken iaf. Jag har inte en enda sparad till mig själv. Hoppas kunna lägga undan någon tupp och höna av varje iaf. Det jag fått kvar är två tuppar.. Och en massa matägg.. Vad ska jag hitta på med 150matägg? :crazy::eek:
 
Sv: Kolla vad jag har

Tre av de som flyttade hit idag.. :eek: :love:

090625-cool-2.jpg


090625-cool-3.jpg


090625-cool.jpg


OCH i flocken som jag trodde var tuppfri har det de senaste dagarna utvecklats djupröd färg på små kammar & slör och nu ikväll var det "tuppfight" light i deras hönsgård :angel:. 4 tuppar med säkerhet finns det i den gruppen *hmpf*
 
Sv: Kolla vad jag har

Ja! Jag kan inte bli annat än avensjuk. :love:
Så fina, vad blir de när de blir större så att säga? ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 832
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 570
Senast: Avalbane
·
  • Artikel
Hästnyheter Lite som väntat fortsätter det komma nya avslöjanden om missförhållanden hos ridsportsprofiler. Vi får nog räkna med att ha det så ett...
Svar
0
· Visningar
96
Senast: Gunnar
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 449
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp