Sv: Kombinationsbett?
Mycket slit och ännu mera slit från min sida

Har en häst som är lite framtung och som hela tiden måste aktiveras för att inte hänga sig i handen och använda huvudet som ett femte ben
Jag kan säga så här, tänk att om du inte håller upp huvudet på honom så har han inget att hänga sig i. Utgångspunkten måste vara att lära honom bära sig själv.
Här kommer lite tips:
Mycket övergångar, tar han inte förhållningen rid då framåt igen och försök med en ny övergång tills det funkar.
Försök förfina dina hjälper, jobba mycket i skritt och få honom att svara för skänkeln. samma sak där, svarar han inte, ge en starkare signal istället för att gnaga på.
Tempväxlingar, får honom att jobba med bakbenen, höja sin rygg och automatiskt kommer han då bära även huvud och hals bättre.
Få inte "panik" över att han håller huvud och hals långt ner och blir låg i formen, försök att inte själv bära upp honom utan få honom att jobba sig upp i formen. Det går med lite tålamod och mycket träning
Värt att testa ett gag-bett tycker jag. FUnkar som sagt super på min pålle imellan dressyrpassen och får henne att bära sig själv

Men i slutändan finns det inget bett som kan lösa problemet, utan det är du som måste ändra din ridstil.