Komma på rätt köl

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på vad mer jag kan göra för att komma på rätt köl. Det dröjer ju liksom på tok för länge innan jag kan få terapi så jag kan ta itu med de där händelserna/omständigheterna som stör mig. Kanske skulle jag behöva höja medicindosen? I övrigt tänker jag att jag skulle behöva lägga saker på nöjeskontot. Haken är att jag inte har särskilt mycket intresse för något. Och så blir jag trött av ganska lite.

Det finns några saker jag kan komma på som livat upp mig under det senaste halvåret. En av dessa var att rida min förra medryttarhäst. En annan sak var att besöka Slöjddetaljer. Jag hade gärna velat ta med mig halva butiken hem, men nöjde mig med några få saker, bl.a. schablonplast och färg. Jag har en idé om att måla schabloner i duschen. Men jag har inte hittat vilket mönster jag ska ha än. Jag har kollat lite på Pinterest men jag tycker det är svårt att välja och alla mönster som är fina passar inte som schabloner. Så det är liksom ett ofärdigt projekt. Jag har en del andra idéer men som också är ofärdiga projekt. Jag kommer inte till skott helt enkelt. Idag provade jag att sticka lite och har börjat på en liten provlapp. Tanken är att jag ska ha mönstret jag testar till en poncho. Men jag har bara orkat sticka cirka 4 cm av en handsbred provlapp så att jag skulle orka sticka en hel poncho känns lite överoptimistiskt.

Så ska jag besöka slöjddetaljer kanske jag bör ha någon idé i förväg om vad jag kan tänkas orka med. Förra medryttarhästen finns ju också i de krokarna några mil norrut. Men jag har ju inte riktigt vägarna förbi så där naturligt. Jag har inte varit på huvudkontoret på nästan 6 veckor nu och det finns inget inplanerat, mer än notiser i min kalender om när det skulle passa och som jag skrev in i början av terminen. Jag knorrade lite när jag fick listan med passande datum, men valde ut ett antal av dessa. Men jag vet inte hur aktuellt det är att åka till jobbet närmaste tiden.

För några dagar sen tänkte jag att jag kanske skulle besöka någon krog eller så, något ställe med mat och underhållning, så kunde jag sitta där och glo på folk. Men det vete f-n om det finns något vettigt här ute. Jag blev tipsad om två ställen. En av dessa skulle man vara medlem hos för att komma in på evenemanget de skulle ordna. Men en titt på bilden på det tilltänkta bandet fick mig att backa. Fiolmusik är inget för mig. Det kändes som om det var riktat till traktens pensionärer. Det andra stället skulle ha halloweenparty. Zzznark. Inget för mig heller. Forgedaboudit liksom.

En annan sak jag tänkt på ibland, är Sweden International Horse Show, som nog skulle vara något att gå på. Men det lär ju inte heller bli av i brist på sällskap och ork.

I förrgår rotade jag lite bland de högar med papper som kommit med posten. Jag orkar ju knappt titta på vad som kommer i lådan och släpper det bara någonstans när jag kommer in med det. I en av buntarna låg ett brev från mamma. På kuvertet hade hon klistrat ordet "Förlåt". Bättre sent än aldrig, men det tog "bara" 10 månader. Jag skulle behöva svara på brevet men har ingen fungerande mejl, utom den i datorn och den läser jag nästan aldrig, så jag lär inte se om hon svarar. Att skriva för hand och skicka med snigelpost som hon gör, kommer jag inte att göra. Sms ger inte så mycket utrymme och ringa orkar jag inte göra. Så jag skjuter på det.

Idag lyckades jag i alla fall kratta undan det mesta av löven vid infarten och det var ju en rätt stor prestation faktiskt. (Städat inne har jag däremot inte gjort på runt 1½ månad, och det märks. :cautious:)
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Coras star
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 378
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 687
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp