Ridhus x 2 plus körning

Idag har jag hunnit med mycket ;)
Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd till en början men sen slappnade hon av och skuttade fint. Jeppe fick en sväng i skogen också, tror han såg troll bakom alla träd, spänd som tusan och sprang på med sina långa ben hahah.
Kusinen kom också och vi åkte till ridhuset med hennes ponny. Kul att få coacha dom, båda är mkt duktiga :D sen när vi skulle lasta hem så vägra ponny gå på så då fick vi trassla en stund, tur att både jag och kusinen är bestämda. Tog väl cirka 20 minuter innan han gick på.
Väl hemma packades allt upp (även saker från imorse när jag red Smilla, suck glömmer alltid att packa upp direkt) och så stod jag och Kusin och putsade ALLT i hela sadelkammaren (av det vi äger iaf, så generösa är vi inte att vi putsar alla andras saker också (; ) insåg även att jag kommer behöva köpa nya stigläder till Jeppes sadel, har nog inte gjort det på typ 10 år känns det som. Inte super kul om dom skulle gå av när vi är i skogen :o

kusin kom även på den briljanta idéen att köra putte, så det var bara att hämta honom i hagen och börja borsta. Putte är väldigt liten (shettis med kortväxta ben hahah) så blev ju att stå på knä och borsta bort all is och skit.
Kusin fick köra medans jag gick bredvid med lenne (hunden dårå) hon har inte kört putte förut, men tycker hon skötte det galant.

När vi kom tillbaka var det mörkt, så det var bara att slänga av putte allt och slänga ut honom i hagen.
Sen packade vi x-antal höpåsar (blir en del när man har 6 hästar…) ponnysarna fick kvällsmat först, då tuva ville hinna rida Karlson innan dom fick maten.
Fixade det sista och sen in och lägga sig.
Har nog inte uppskattat sängen så mycket som då.
Red ju bara 2 hästar av 3 ridbara idag, då medryttare Tuva ville rida Karlson idag istället för imorgon. Skönt det för mig, hade inte orkat med honom också ;)
Kommer en presentation på mina härliga ponnys och hästar sen hade jag tänkt, för varför inte liksom!
Aja, hejsvejs!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 249
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag slog jag rekord i att vara sämst. Mitt sämsta dressyrprotokoll hittills sänktes med ett ännu sämre resultat idag och det var inte...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kollade tillbaks i min ridblogg, och inför varje lektion så har det varit både det ena och det andra som har gjort att jag har tyckt...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 501
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp