Kommentarer om denna sadelgjord

Fengur

Trådstartare
Hej!

Jag letar efter en dressyrsadelgjord. Hittade den här på en sida.

http://www.stallvra.com/Girth1.jpg

Jag gillar den men jag läste i en annan tråd på bukefalos att en lädergjord med resår inte kan töja sig. Stämmer det? Om denna gjord inte är bra så vill jag gärna ha tips på andra gjordar med resår i mitten. Det behöver inte vara lädergjordar.

MVH Sanna

Sv: Kommentarer om denna sadelgjord

Hej!
Jag köpte en Wintec dressyrgjord (anatomisk) för tre år sedan och den är liksom en aning elastisk hela gjorden. Det märks inte ens att jag har använt den dagligen i tre år! Tvättar den ibland i tvättmaskinen och ibland bara skrubbar av den med diskborste och tvättmedel. Inga rostiga spännen som dom andra har fått på sina dyra gjordar i vårt stall!
http://www.wintec.net.au/mountsAndAccessories/wintecProElasticGirth/image.jpg
Den gjorden du visar vet jag tyvärr inget om. Kanske någon annan vet?
Häls Nocke

Senast ändrad av en moderator:

Det såg ju ut att vara läder under resåren och då kan ju inte resåren töja sig speciellt mycket. Kanske är lädret lite "sviktande" så att det töjer sig lite med resåren men inte mycket skulle jag tror.

en tjej i stallet har en sådan, den är väldigt mjuk och fin i lädret! Tror att det var en knights eller chetak? minns inte så noga, men tyckte den var fin och smidig för det priset. Hon var nöjd med den iaf

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
49 724
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 605
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 121
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka