Kommer han att bli tam igen?

M

MariaNora

Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt.

Jag fick honom då han var ca 2 år gammal ( nu är han 6 år) han kommer från ett hem med många många kattor, första halv året jag hade honom så bodde han inne på toaletten och vägrade komma ut, men då han väl vågade börja komma ut så var han världens gulligaste, mina vänner kallade honom för "cp katten" för han e väldigt speciell, han dräglade mycket och man kunde i princip göra vad man ville med honom lyfte man upp han och la han på rygg i soffan så låg han där och spann, han kunde inte heller hoppa upp på köksbänken det var speciellt med han om han stod på köksbordet och skulle hoppa till diskbänken så hoppade han rakt in i kanten.

Men nu skall vi komma till mitt "problem". Jag kastade ut han sommaren 2009 pga att han pissade i soffan åt mig, och då passade han på att rymma han kom inte hem igen, jag efterlyste honom i byn som vi bor i men ingen hade sett en gul hankatt med stora tassar, men en dag då jag var ut och gick med min dotter såg jag han då hade han varit ute i 1 år, han befann sig vid ett hus här i närheten där dom har en massa vild kattor, jag känner dom som bor där så jag gick dit och sa att dom hade min katt och att jag ville ha hem honom, men dom påstod att det var deras katt och ville absolut inte ge tillbaka honom, men så tog jag ett snack med deras pojke som jag är mera bekant med och han berättade åt mig att katten hade kommit till dom för 1 år sedan och att han hade gått mellan huset där jag bor och deras hus så han visste ju att det var min katt. Jag konfronterade föräldrarna igen om att jag ville ha tillbaka min katt och till sist medgav även dom att det inte var deras katt (dom är kattsamlare), sedan kom jag ju till problemet hur jag skulle få fast honom pga att han hade blivit väldigt skygg, men sonen berättade åt mig var hans föräldrar matar kattorna ute och vilken tid jag skulle åka dit och även att han får klappa Gustaf då han sitter och äter så det borde inte vara något problem att få fast honom då. Stackaren fick sedan en traumatisk fångst då jag hämtade honom, jag hade med mig en fiske hov som jag kastade över han och tryckte in han i transportburen och hem med en arg katt . Jag var glad.
När ag fick hem han så märkte jag att han var väldigt dålig i magen han sket löst och mycket (fick höra nyligen att dom matar sina stackars katter med hundmat) det har blivit lite fastare nu men inte alla ggr, har matat han med special foder från veterinären och använder även Faliway för att få honom att känna sig tryggare och lugnare.

Han har fått bada också, det måste ha varit en rolig syn om någon skulle ha sett mig jag fångade in han i transportburen och in i badrummet, han tillåter mig inte att ta i honom man får klappa honom lite men oftast fräser han i början, bada älskade han att göra han fräste ingenting och då jag duscha han så la han hela tiden huvudet under vattenstrålen. Men nu har han börjat lukta väldigt illa igen kommer man in i rummet där han befinner sig så möts man av en sur skit lukt.

Min sambo tycker att jag skall göra mig av med honom att det aldrig kommer att bli en katt av han igen, men jag vill inte ge upp hoppet på han, min sambo han ju bara träffa han 1 gång före han försvann så han vet ju inte vilken underbar katt han kan vara eller har varit, han tycker bara att det är onödigt att ha en katt som bara ligger under soffan och luktar illa. Skall jag nu ge upp hoppet om honom eller kommer han att bli bättre?

Tack
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 318
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 634
Senast: cirkus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
612
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp