Kommer man komma över det?

Sv: Kommer man komma över det?

min hund skit lukar inte mycket, små torra kottar ser det ut som :D
fiser gör hon ibland när hon tuggar ben, luktar inte hallon men man överlever ;)

Själv tycker jag att kattskit luktar tio gånger värre än hundskit.. ska vi inte tala om katten olyckligt pissat inne nånstans:devil:

Men får nog hålla med övriga, tycker doften varierar med fodret...

Jag har väl då haft tur med kattskit :p Byta mat på din katt? ;) Tycker att annars i såna fall så absorberar sanden lukten bra.

Självklart är doften (STANKEN :devil:) varierande, det är ju samma med oss människor. Därför skrev jag här, ifall det var fler som också hade lite svårt för stanken men som kanske vande sig vid det.

har man kännt doften av analsäcksinflammation, eller endast analsäckstömning så är bajslukten en piece of cake. Tycker människoskit luktar värre oavsett vad man ätit. Samma med hundspya, har inga problem att ta reda på efter hunden eller stå med honom när han spyr men människor går inte, jag springer... har lite kräkfobi

Jo man vänjer sig, lite... kom tillbaka när du förstrött på morgonen torkar hundspyor med ena handen och balanserar en kaffekopp med den andra. ;):D

Jag har själv märkt vilken jättekskillnad det gjorde att byta foder, dels mellan olika torrfodersorter men bäst är BARF som hon går på nu. Hon fiser knappt någonting numera.

Kaffe dricker jag inte och jag har emetofobi ;)

Jag fasar fortfarande för den dagen han ska spy... Förhoppningsvis händer det när sambon är hemma :D :angel:
Jag har kämpat med kattspya och tycker jag har kommit en bra bit sen jag flyttade hemifrån o skaffade egen katt (som jag inte har kvar längre... Men har en annan katt nu). Men människospya (inklusive min egna) och hundspya = jag vill dö... :crazy:

Får titta på BARF senare när han är större :laugh: Vi har redan köpt en stor säck RC som han också fick hos uppfödaren. Behöver man gå över till nytt foder långsamt som man gör med hästar?

Min ena hund fick RCs veterinärfoder när hon var sjuk och en kort period gav jag min andra hund det också och då började hon fisa nåt otroligt trots att hon aldrig har gjort det innan. Har sedan dess faktiskt hört fler vars hundar fiser av RC.

Du ska vänja över långsamt, jag har dock alltid slarvat med det men mina hundar har inte så känsliga magar. Iaf, om du inte vill BARFa så finns det ju färskfoder som är i stort sett samma tanke. Där har du Nordic, Fodax (som kör runt med frysbil, väldigt billigt), Bravo, Klass osv som alla är bra foder men med lite olika innehåll. Jag har själv använt Nordic i 4-5 år till min allergihund och har nyligen gått över till Fodax, väldigt nöjd med båda dessa.

Min ena hund fick RCs veterinärfoder när hon var sjuk och en kort period gav jag min andra hund det också och då började hon fisa nåt otroligt trots att hon aldrig har gjort det innan. Har sedan dess faktiskt hört fler vars hundar fiser av RC.

Just. Min fes på RC, den korta period han åt det (BARFas nu), Aussien äter RC, och ja, har fiser. Dock luktar dom inte så mkt, men dom hörs:o

Haha de hörs kanske... Jag hör då inget ;) Så jag är väl förskonad ifall det inte luktar :p

lady_vip - tack :laugh: Jag gör ingen djupdykning i det här ämnet ännu, jag avvaktar men det är då alltid intressant! Bra att veta att man ska vänja över lugnt, tänkte det måste vara så eftersom de äter samma mat dag ut och in och inte varierat.

Det luktar inte så att man dör men man känner att det är en hund som fisit :p

Och jag tycker att hundskitar är rena döden om man ska jämföra men det är nog en vanesak.

Det är rejäl skillnad på foder och fis/bajslukt! Skulle, även jag, kolla över fodret. :)

Haha de hörs kanske... Jag hör då inget ;) Så jag är väl förskonad ifall det inte luktar :p

Det måste vara jobbigt. När min hund fes som värst var det ljudet som varnade mig och gjorde att jag hann ta skydd i ett annat rum eller kasta upp ett fönster. Du löper ju risk att bli gasad... :eek: (:D)

Åter till allvaret.
Enda gångerna jag märkt/hört att någon av mina hundar fisit är när de yrvakna går ner från soffa/säng med frambenen o sträcker/stretchar, det hörs ett litet pysljud o de vänder sig förvånat om o undrar var ljudet kommer ifrån.
:rofl:

Hihi.

Inte som Iver då som fisit typ två gånger i sitt liv och båda gångerna kastat sig två meter upp i luften som skjuten ur en kanon undrades vem fan som förföljer honom.

+ vallhund

:rofl:

Ibland önskar jag att jag hade hörseln... Man hör så mycket roliga saker, inte bara roliga ljud eller sammanhang med ljud utan även också hur barn kan uttala saker :D

Komma över vad? skit luktar illa. Så är det. All skit luktar illa. Jag fattar inte grejen riktigt. Kan du leva med dina egna fisar?

Självklart luktar det inte hallonsorbét direkt, men så farligt tycker jag inte min lille grabb skiter :rofl: Fisarna överlever jag också.
Katterna däremot, de skiter otroligt illa. Vill inte ens tänka på hur det blir när "deras" box tinar upp till våren. Än så länge är lagården frusen, och det tackar vi högre makter för ;)
De envisas dessutom med att följa efter mig när jag är ute vid hästarna, och båda två skita precis i närheten av mig..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka