Kommer någon ihåg Måns?

Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Nya ägaren mailade mig härom dagen! :)
Han verkar trivas bra där, ibland försöker han leka med henne som om hon vore en katt (jag vande honom vid det. :D)
Han har en balkong som han gillar att sitta på och ibland kryper han upp i hennes knä och vill gosa.
Han har även en filt dit han alltid går och lägger sig när han vill vara ifred. :p
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Skönt att höra att det verkar gå bra! :)
Hur går det för dig, har du börjat komma över saknaden?
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Ja, den värsta saknaden är över. Men ofta när jag är på väg hemåt så saknar jag att ingen Måns kommer komma springande och stryka sig runt mina ben. :(
Men jag är glad över att han har det bra! :)
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Uppdatering om Måns om någon är intresserad!
Jag och min sambo ska snart åka och hälsa på honom är det tänkt. :)

Taget från ett mail som ägaren skickade:


Det går jättebra med Måns. Han har bytt namn och heter numera Nils Månsson Simling men kallas för Nisse.
Han är helt underbar! Och har en mycket stark vilja, gör jag inte som han vill så får jag skylla mig själv.

Nisse har börjat gå ut lite varje dag. Då måste han ha halsband på, han gillar det inte men jag har berättat att det bara är strykarkatter som går utan halsband och då förstår han. Så nu blir han jätteglad och kommer springande när jag tar fram det.

Jag tyckte så synd om honom när han varje dag bad om att få gå ut så till slut gick jag och köpte ett halsband. I början var vi bara ute korta stunder och jag var med hela tiden. Men oj vad orolig jag var. Tänk om han inte vill följa med in igen? Men det ville han. Han kommer alltid när jag ropar, med svansen i vädret. Världens goaste kisse!

Han får bara vara ute när jag är hemma, dörren står på glänt hela tiden så han kan gå in när han vill och jag går med jämna mellanrum ut och kollar att han är OK. Tycker han att jag dröjer för länge så kommer han in och hämtar mig... Det bästa han vet är att "gå en sväng". Då tar vi en tur runt huset som ligger precis vid *****skogen och då är det så spännande... Och människor vi möter stannar och frågar: Är du ute och går med katten? Precis som det skulle vara konstigt...

Han är omtyckt också av mina grannar. När de ser honom utanför så kommer han alltid fram och hälsar. Han är synnerligen väluppfostrad. Jag blir bara mer och mer förälskad i honom för varje dag som går.



Han verkar stormtrivas! :love:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Naaw! Lille Måns, vilken solskenshistoria det blev! Det är han verkligen värd! :love:
Det måste vara skönt för dig att det har ordnat sig så jättebra! :)
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Sastra och Marcolio:

Jag är jätteglad över att han fick ett bra, varaktigt hem till slut. :)
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Jag var och hälsade på honom i lördags. Han bor i ett jättetrevligt område och alla människor/hans grannar som gick förbi hälsade på honom. Han är verkligen älskad i området! :love:
Maken till bra grannsämja har jag aldrig sett, han har även två andra lägenheter som han går in till ibland där han får vara. :D
Måns är kungen där och han har t o m blivit vän med en lika stor kattkille som honom, de satt rygg mot rygg härom dagen. Förmodligen kom de båda fram till att det inte var någon idé att slåss. :D

Några bilder från i lördags:

m%c3%a5nsute0.JPG


m%c3%a5nsute2.JPG


m%c3%a5nsute.JPG


Han ser inte jättenöjd ut på bilderna då han tyckte vi var jobbiga som kom och störde med kameran när han spanade in sitt revir, men emellanåt tillät han sig rulla runt och visa magen i gräset. :love:
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

Kom på en sak den nya ägaren berättade; Måns har liksom knölar på tre revben på ena sidan som man kan känna om man känner efter ordentligt, han har alltså brutit dem någon gång.
Han har även en lite lustig käke.
Båda grejerna har troligen uppkommit efter en eller flera sparkar av en människa. :mad: :cry:
Det är alltså gamla skador.
 
Sv: Kommer någon ihåg Måns?

:crazy: stackars liten.

Men han verkar ju onekligen ha det som en kung nu! Och det är han verkligen värd! :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver skriva av mig känner jag. Har under några dagars tid haft en gnagande oroskänsla över att flytta och inte kunna ta med mina...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: fiao
·
Övr. Katt Turbo som kom till oss som 7-veckors kattunge på en vikt av 400 gr. http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/DSCI0005.jpg...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: pippilotta
·
Övr. Hund Nu är vi nära slutet... Eftersom Lucas inte blivit bra efter alla operationer så bestämde vi en ny tid hos veterinären. Mamma åkte...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: plymen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp