Kommitén har faktiskt börjat informera oss

Sv: Kommitén har faktiskt börjat informera oss

Kommer kvalen räknas från 1/10 i år? *ni ser vad man vet mycket*

Isf är "vi" färdigkvalade, jihu! :banana: Haha, där ser man.

Vi kommer få veta (i januar?) att kvalen ska räknas fr 1/10 (eller som förslaget var datum - 1år)
Då är det lite sent ...

:laugh:

Vadå försent :confused:

Det är väl bara att fylla i resultaten (resultatlistorna bör väl ligga kvar några månader efter tävlingen även om man av ekologiska skäl inte vill plocka på sig papperslistor på tävlingsplatsen :devil:) på de tävlingar man gjort i höst

Eller menar du att hästarna inte går några hopptävlingar nu om de inte måste? För i så fall har ju hoppkvalen VERKLIGEN en funktion

Grolle är hoppkvalad till CNC*** :bow: lite värre med de andra kvalen dock :angel:

Vadå försent :confused:
Det är väl bara att fylla i resultaten (resultatlistorna bör väl ligga kvar några månader efter tävlingen även om man av ekologiska skäl inte vill plocka på sig papperslistor på tävlingsplatsen :devil:) på de tävlingar man gjort i höst

Eller menar du att hästarna inte går några hopptävlingar nu om de inte måste? För i så fall har ju hoppkvalen VERKLIGEN en funktion

Grolle är hoppkvalad till CNC*** :bow: lite värre med de andra kvalen dock :angel:

Här var det lågt itak idag... Hugg hugg. :devil:

OM man nu från ft-kom anser att förslaget är bra, så man ändrar det till 1/10 eller datum till datum, så vore det bra att det kom ut nu och inte i efterhand. Som det brukar....

Visst kan du räkna i efterhand men jag anser inte att det är ok att man gör regler som gäller bakåt. Märker också att "alla hör" olika från olika i kom.

Ang hoppningen så tävlade vi 2 veckor in i oktober sen har vi gått ner i tävlingsvila. Några hästar tränas fortfarande medan några även har träningsvila. Vi sätter igång /efter jul. Lite beroende på hur vintern blir. För vår del asner vi det bäst att få igång flås, terrängträning och hoppning under våren. Inte nu under hösten... :idea:

Fast i Falkenberg så tuggade väl de flesta om att det var nu på hösten vi skulle hoppa för sen i vår skulle det byggas kondition och ridas dressyr... :devil::devil::devil:

:o Nä nu var jag ännu lägre :o och du vet nog att det inte är illa ment ;)

Är krasslig och hemma så jag är väl tjurigare än vanligt :grin: Håller faktiskt på och jobbar på en idé som efterfrågades i Falkenberg på B:s begäran! de ni!!! sen får vi se om vi lyckas få det genom kommiteén :angel: och i vissa delar även SvRF och SJV

Det smittade iallafall. Idag är jag hemma... :eek:

Fast förslaget om datum-1år diskuterades ju betydligt mer än bara 1 okt. :p och det datumförslaget tyckte många var jättebra. Fast egentligen sågades båda av den som höll i micken.

eller var vi inte på samma möte :angel:
Fast det är mkt intressant att höra hur olika man uppfattat på ett sådant möte.

Tyvärr hördes inte alla den ena rösten ... den som sa:
- Bort med ponnyerna så vi slipper detta tjat

Vilken :devil:-la tur att jag hör så illa....

Va rösten :p ? eller var det en :cool:? Hade jag hört de hade jag ställt till med en S:eek:C:eek:E:eek:N!

eller var vi inte på samma möte :angel:
Fast det är mkt intressant att höra hur olika man uppfattat på ett sådant möte.

Tyvärr hördes inte alla den ena rösten ... den som sa:
- Bort med ponnyerna så vi slipper detta tjat[/QUOTE]

Så ni menar alltså att det fanns några som tog upp det här om ponnier i falkenberg?????????????:confused:

Läser jag artikeln i ridsport och FK svar verkar det som om vi inte ens räckte upp handen.:eek:

Letade länge i ordlistan för rätt ord och det närmaste var PATETISKT,
fy skäms helt enkelt.:devil:

Blev rätt så upprörd när jag läste svaret i Ridsport. Flera av dina vänner var där. Flera tog upp detta med ponnyerna. Jag och är säker på att andra tog illa upp när de läste svaret. Bara för att Du inte var där..

FLERA ponnyföräldrar uttalade sej. I samma sak som Du tar upp i insändaren. Undrar var ft-kom var då. :mad:

Sen återkommer jag till stämningen i F-berg som neligt mej inte var spec bra. Som i en skolklass där läraren som ska sätta betyg frågar: -Vad tycker ni om mej? :eek:

Blev rätt så upprörd när jag läste svaret i Ridsport. Flera av dina vänner var där. Flera tog upp detta med ponnyerna. Jag och är säker på att andra tog illa upp när de läste svaret. Bara för att Du inte var där..

FLERA ponnyföräldrar uttalade sej. I samma sak som Du tar upp i insändaren. Undrar var ft-kom var då. :mad:

Sen återkommer jag till stämningen i F-berg som neligt mej inte var spec bra. Som i en skolklass där läraren som ska sätta betyg frågar: -Vad tycker ni om mej? :eek:

Ledsamt nog hade maken efter mina påtryckningar funderat på det här med cup för ponnier som diskuterades vilt på ponnyNM med andra föräldrar. Men efter det här - funderar vi på att int ens fundera på en framtid i denna gren. Förstår inte hur FK ens vågar kliva ut och skriva ett sådant svar, dessutom hade mail ang. dessa frågor skickats veckor före F-berg för att detta skulle tas upp.. Och nu verkar ingen ens varit intresserad av att diskutera ponnier om man förstår FK rätt..

Svaret var... precis som du letat upp PATETISKT :eek:

Men insändaren var inte helt med sanningen överensstämmande heller (hoppkval, msvA etc) och det där med divisionerna och lag gäller bara Skåne så för sportens skull är det bra att vara lite mer påläst på det man skriver insändare om, då blir man mer tagen på allvar.

Men insändaren var inte helt med sanningen överensstämmande heller (hoppkval, msvA etc) och det där med divisionerna och lag gäller bara Skåne så för sportens skull är det bra att vara lite mer påläst på det man skriver insändare om, då blir man mer tagen på allvar.

Suck, ger upp -

Senast ändrad:

Fast din inställning skrämmer mej. Då skulle man ju aldrig kunna säga något eftersom i denna värld uppfattas TR väldigt olika.
Jag menar om man alltid skulle vara säker på att ha helt rätt. Nu är det ju visserligen så att många uttalar sej väldigt säkert trots att de har fel så - NEJ detta bemötande är inte ok!

Jag anser oavsett om insändaren innehöll några felaktigheter eller ej så SKA man svara på ett anständigt sätt. Jag räknar mej som Anros vän och jag var där. Jag vet MÅNGA av hennes vänner som var där och FLERA av dem sa saker i just denna fråga. (Som dock jag var ovanligt tyst i då jag inte är tillräckligt insatt/berörd för att uttala mej så mkt.) Jag stöttade dock föräldern som uttalade sej en hel del. Satt bakom henne.

En annan sak som retar mej (kunde inte skriva igår om detta då jag kokte :p)
var att Anro (och andra) faktiskt skickade till ft-kom inför mötet. Anna H tog upp att det vore bra om man tog mailen, men icke. Man tog en liten, liten del fr Annas mail när hon "tvingade" fram det.. Märkligt sätt att hantera det tycker jag.

Sen att då svaret från ft-kom innehåller direkta felaktigheter gör ju detta märkligt. Däremot kunde man förväntat sej att svaret var korrekt.
Ännu märkligare när det där står att man jobbar med det när MC var mycket tydligt på arrangörsmötet att det INTE blr förändringar. Det kan INGEN som var där, missat. :mad:

Stämningen var inte bra. Detta svar på en insändare talar sitt tydliga språk.

Sen att man gör en annan groda, tycker jag är respektlöst, och berör mej illa. Om man som skribent väljer att skriva under med A, då svarar man inte som ft-kom gör med hela hennes namn. Ännu mer "storebror", slå på fingrarna. Jag vet vem du är, jag använder ditt namn i texten och skriver lite nedlåtande samtidigt. Usch!

Jag är glad för att det kommit info på hemsidan. :bow: Dock kunde det komma AKTUELL info också. :idea:

Jag skriver ju att jag tycker att svaret är PATETISKT vilket innefattar att deras svar var nonchalant, otrevligt och fullt med felaktigheter

Men att man har större chans att bli tagen på allvar om man skickar in en insändare utan överdrifter

Liknande trådar

Hästvård Vill bara kolla om jag uppfattat det korrekt, då jag visste att det drar ihop sig för vaccination för min häst. Jag var med att det var...
Svar
2
· Visningar
726
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen rids Nordisk-Baltiska Mästerskapen i fälttävlan i danska Haslev. Sverige har tre lag på plats. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenska hästar kommer till start på unghäst-VM i fälttävlan i helgen, 15-18 oktober. Mästerskapet hålls traditionsenligt i Le Lion...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Gunnar
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 918
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka