Kommunikationsproblem

Vill förklara mig själv lite i detta jag skrev.
Vi utsätter inte volontärer eller några nya arbetare här för för mycket ansvar.
Men som exempel detta kan innebära att just "wait for the horse behind you".
Om glappet mellan guide och kund blir för stor ökar risken tex att hästen väljer att "catch up" i ett högre tempo än kunden klarar av. Eller om hästen blir skrämd tex. Istället för att hoppa till på stället kanske den hoppar till och travar upp till nästa häst. Detta vill vi undvika med nybörjare-kunder

:)
Kan underlätta att gå igenom sådant separat så hon redan vet vad hon ska göra i olika situationer när ni väl är ute med kunden. Det blir lättare att fokusera bara på kommunikationen när det är en lugnare situation och ni bara behöver fokusera på varandra.

Kan tom vara så att man sätter bestämda ord på några viktiga "kommandon" till henne så vet båda vad som förväntas göras och att det blir förstått. Speciellt sådant som är viktigt att det fungerar "i skarpt läge" ute med kunder.
 
Vill förklara mig själv lite i detta jag skrev.
Vi utsätter inte volontärer eller några nya arbetare här för för mycket ansvar.
Men som exempel detta kan innebära att just "wait for the horse behind you".
Om glappet mellan guide och kund blir för stor ökar risken tex att hästen väljer att "catch up" i ett högre tempo än kunden klarar av. Eller om hästen blir skrämd tex. Istället för att hoppa till på stället kanske den hoppar till och travar upp till nästa häst. Detta vill vi undvika med nybörjare-kunder

:)
Självklart! Det är jag jättenoga med när jag är ute med ridskolegrupper. ALDRIG för långa avstånd mellan hästarna. Jätteviktigt!
 
Vill förklara mig själv lite i detta jag skrev.
Vi utsätter inte volontärer eller några nya arbetare här för för mycket ansvar.
Men som exempel detta kan innebära att just "wait for the horse behind you".
Om glappet mellan guide och kund blir för stor ökar risken tex att hästen väljer att "catch up" i ett högre tempo än kunden klarar av. Eller om hästen blir skrämd tex. Istället för att hoppa till på stället kanske den hoppar till och travar upp till nästa häst. Detta vill vi undvika med nybörjare-kunder

:)
Det här med lagom avstånd och att det är hennes ansvar kan ju vara vettigt att förklara i lugn och ro så att hon vet sedan och har koll. Det är en så självklar sak för en själv men för alla är det inte det och att få veta vad som gäller, vad hon förväntas göra och att då ta det i lugn och ro när googletranslate kan användas vid behov kan göra att det kan räcka att du pekar bakåt nästa gång om hon skulle glömma för att hon ska veta vad hon ska göra.
 
Jag tror det är en jättebra idé att förklara det viktigaste separat, och just hålla tydliga kommandon ute. Något som ropas i en situation där man kanske är lite stressad själv och man inte från början vet riktigt vad som förväntas, det hade jag haft svårt att uppfatta på många svenska dialekter.

Sen kan man lägga till att engelskan i fransk skola är väldigt teoretisk. Man tränar skrivande och grammatik, och hör sällan någon annan än läraren (som antingen pratar med fransk brytning eller väldigt "välskolad" brittisk). Det var också väldigt viktigt att svara "rätt" om man skulle säga något, inte bara göra sig förstådd. Förmågan att anpassa språket och förstå något utanför skolsammanhang tränas inte alls, och då är det ju ett rejält insteg att både ha nya dialekter, fack-slang- och regionala uttryck och (kan givetvis ha blivit bättre, det var ju 20 år sedan jag satt där :o). Förhoppningsvis har hon en hyggligt grund därunder, så att det blir bra bara hon kommer förbi insteget i att börja använda språket i verkligheten.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 081
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp