Komockebajs på gräs?!

Leeelot

Trådstartare
Någon som varit med om att hästen blir lös i magen på gräs? Brukar ju vara tvärtom... Att de hästar som är lösa i magen på vintern blir bra när de kommer ut på gräs...🤔
Om ja, gick det över av sig själv eller gavs något tillskott? Vad isf?
 
Någon som varit med om att hästen blir lös i magen på gräs? Brukar ju vara tvärtom... Att de hästar som är lösa i magen på vintern blir bra när de kommer ut på gräs...🤔
Om ja, gick det över av sig själv eller gavs något tillskott? Vad isf?
Hur länge har hästen gått på betet? Att en häst blir lös i magen på bete kan vara ett varningstecken på fång. Hur känns hästen i övrigt. Svullen i nacken, mankam eller kors? Känner du någon puls eller värme i hovarna?
 
Någon som varit med om att hästen blir lös i magen på gräs? Brukar ju vara tvärtom... Att de hästar som är lösa i magen på vintern blir bra när de kommer ut på gräs...🤔
Om ja, gick det över av sig själv eller gavs något tillskott? Vad isf?
Hur läng har du vant in den på gräs? Jag tycker det är ganska vanligt att hästar blir rejält lösa i magen vid betessläpp om man inte gått försiktigt fram
 
Betat henne för hand i någon månad. Sen gick de i gräshage dagtid med utökade timmar succesivt ca 2 veckor, innan de flyttade till denna hage. Går på lösdrift med 14 andra hästar. Inga tecken på fång.
 
Betat henne för hand i någon månad. Sen gick de i gräshage dagtid med utökade timmar succesivt ca 2 veckor, innan de flyttade till denna hage. Går på lösdrift med 14 andra hästar. Inga tecken på fång.
Håll koll. Är det foderbytet så bör magen stabilisera sig på några få dagar. Och för säkerhets skull kolla pulsen och värmen i hovarna ofta
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 857
Senast: AbCdE
·
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Av vad jag kan läsa mig till ska man inte ge gräsklipp till hästar för att de kan få kolik, pga följande anledningar: 1) gräsklipp är...
2
Svar
20
· Visningar
2 658
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp