Bukefalos 28 år!

Kompetensbevis

Teilani

Trådstartare
Hej, jag är på G att skaffa mig ett kompetensbevis och undrar om någon gått den här kursen och kan säga om det var värt pengarna? Finns det någonstans som man kan se om den som säljer utbildningen är auktoriserad att utfärda beviset?

http://www.meny.se/kurser/kurs.cfm?KursID=50 (vet inte om det är okej att länka, men provar i alla fall)

Andra tips på vart man kan vända sig för att gå kursen som ger beviset? Jag bor i Västra Götaland så det vore ju bra om det inte var för långt att åka.
 
Sv: Kompetensbevis

Ja där var en del smått och gott, kursen ovan verkar rätt ny och är billigare än de som jag har sett anordna tidigare www.kompetensbevis.nu och studiefrämjandet i Uppsala. Sedan vill jag helst inte åka jättelångt om det kan undvikas.

Finns det fler som anordnar än dessa?

För övrigt har jag totalt missat att hästtransporten ska inspekteras:crazy:

Är det länstyrelsen som gör det nu? Då kanske de kan titta på den samtidigt som de tittar på mitt nya vindskydd...
 
Sv: Kompetensbevis

Är också i dom här tankarna, främst för att kunna hästtransporter som yrke mellan olika stall. Bor ju i Dalsland.
 
Sv: Kompetensbevis

När du är registrerad som transportör ska de transportfordon du vill använda till transport av hästar i ekonomisk verksamhet och i vissa fall även hobbyhästar(utomlandskörningar) besiktigas ur djurskyddssynpunkt av personal från Länsstyrelsen, besiktningen är gratis.

Man kan läsa kursen på distans om man har långt att köra till de platser där kurser ges http://www.studieframjandet.se/Publ...cID=MTI=&SCoID=MjMyODg=&Se=title&Sd=ASC&red=1
 
Sv: Kompetensbevis

Det är ju käckt med distansutbildningar, finns det nåt sätt att kolla att de är legitima, dvs att man verkligen får ut ett bevis efter att ha gått kursen och betalt avgiften?
 
Sv: Kompetensbevis

Kontaktade jordbruksverket och Meny är licenserade att utbilda för kompetensbevis, så nu har jag anmält mig dit.
 
Sv: Kompetensbevis

Japp det stämmer. PLUS att man då slipper ta en hel dag för att göra det, går att göra när man hinner:laugh:
Kanonbra!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 073
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 274
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej hej! Jag är så kluven man bara kan bli och behöver tips och pepp. Jag köpte mitt sto 2016, och har under denna tiden egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 599
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp