Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket kontakt har ni dagligdags? Ringer, SMSar ni varann när ni inte är hemma tillsammans?Det är nog att jag vill umgås mer med min sambo, men när vi är hemma hamnar vi i olika rum. Detta då sambon har sitt intresse hemma och inte är intresserad av att sitta i soffan och umgås.
Har du pratat med sambon om det?Det är nog att jag vill umgås mer med min sambo, men när vi är hemma hamnar vi i olika rum. Detta då sambon har sitt intresse hemma och inte är intresserad av att sitta i soffan och umgås.
Vad har det med saken att göra? Framförallt det första?Hur mycket kontakt har ni dagligdags? Ringer, SMSar ni varann när ni inte är hemma tillsammans?
Är sambon den första du vill berätta något för? Om du blir glad, ledsen eller upprymd?
Jag är också en person som inte bara vill sitta i soffan och umgås. Jag kan göra det också, men en relations umgänge får inte enbart vara det - då ledsnar jag och gör mina egna grejer. Fundera på om du vill göra något annat ihop? Prata med din sambo - vad vill hen göra tillsammans med dig? Kan ni komma överens?Det är nog att jag vill umgås mer med min sambo, men när vi är hemma hamnar vi i olika rum. Detta då sambon har sitt intresse hemma och inte är intresserad av att sitta i soffan och umgås.
Det kan ju vara tråkigt att sitta i soffan, det är ett väldigt passivt sätt att umgås, ibland är det såklart behövligt, men kan ni inte hitta på andra saker ihop?Det är nog att jag vill umgås mer med min sambo, men när vi är hemma hamnar vi i olika rum. Detta då sambon har sitt intresse hemma och inte är intresserad av att sitta i soffan och umgås.
Vi har inga intressen ihopDet kan ju vara tråkigt att sitta i soffan, det är ett väldigt passivt sätt att umgås, ibland är det såklart behövligt, men kan ni inte hitta på andra saker ihop?
För mig låter det här som ett lite meningslöst förhållande. Även om ni faktiskt tycker om varandra. Varför lever ni egentligen tillsammans...? Ett förhållande ska ju bygga på mer än att man gillar varandra/känner attraktion. Nu är det ju mer som två rumskompisar som stöter ihop då och då. Vill du ha mer så är han kanske inte rätt person, helt enkelt.Vi har inga intressen ihop![]()
Det låter som ni behöver gå vidare bägge två, varför är ni ens tillsammans?Vi har inga intressen ihop![]()
Min sambo och jag har inte heller några definierade gemensamma intressen (läs: hobbies), inga som innebär frekvent gemensam tid iaf. Men vi har ändå rätt bra med vi-tid tycker jag. Vi lagar mat (och äter) tillsammans, träffar släkt och i förekommande fall vänner tillsammans, lägger oss tillsammans (där är allt mellan 10 minuter och en timme), utflyktar och handlar och gör andra iväg-saker tillsammans, sitter absolut litet i soffan och tittar på nån film tillsammans, pratar flera gånger om dagen i telefon etc. Och hoppar in i varandras hobbies ibland. Hade vi inte haft den övergripande tillsammans-närvaron så hade jag tyckt att det fanns mindre, eller ingen, mening med att bo ihop.Vi har inga intressen ihop![]()
Det är nog att jag vill umgås mer med min sambo, men när vi är hemma hamnar vi i olika rum. Detta då sambon har sitt intresse hemma och inte är intresserad av att sitta i soffan och umgås.
Vi har inga intressen ihop![]()
Jag är inte speciellt intresserad av dataspelKan du delta i hans intresse? Alla är inte intresserade av att sitta i soffan och titta på TV.
Jag är inte speciellt intresserad av dataspel
Vad har ni ihop då?Vi har inga intressen ihop![]()
Så HON ska försöka komma in i hans liv? Vad ska han göra för henne då?Har du gett det en chans? Det finns kanske nåt datorspel som ni kan spela tillsammans? Min man är också gamer och det är hans största intresse. Jag har under vårt förhållande spelat tre olika datorspel tillsammans med honom. Övriga har inte intresserat mig. Men vi har alltid haft ett spel vi spelat tillsammans. Inte mot varandra utan tillsammans i samma lag.
Sambon är ju inte heller intresserad av att ta del av mitt hästintresse.Så HON ska försöka komma in i hans liv? Vad ska han göra för henne då?
Jag kan undra varför han bor med TS eftersom han inte verkar intresserad av henne och att vara tillsammans.