Alltså, jag känner ju en och annan kille som ofta slaknar med kondom, och det är riktigt jäkla oskönt att håna det. (Dock är det ingen av dem som gnäller om själva användandet, men det kan ju krävas lite "krångel" för att få det att funka.)
 
Jag har varit med om att kondomanvändandet fick den att slakna med någon som absolut var ytterst sugen och ändå försökte. I det fallet gjorde dock inte argumentet "jag kör alltid utan, det går inte med" mig mer sugen på att köra utan ur smittoperspektiv, så det blev inget ligga av 🤷🏼‍♀️
 
Kondomanvändande kan absolut innebära svårigheter och ska på inget sätt ses som ett icke-problem, givetvis. Det som får en att tro att en del män bara vill "slippa undan" är ju hur de uttrycker sig och inte är intresserade av att försöka hitta sätt som får skyddat sex att funka.

Den där oviljan och tvärnejet att ens försöka ha skyddat sex är inte jättesexigt, och även om man använder ex. femidom istället, så är frågan om man ens är intresserad av personen längre?
 
Alltså, jag känner ju en och annan kille som ofta slaknar med kondom, och det är riktigt jäkla oskönt att håna det. (Dock är det ingen av dem som gnäller om själva användandet, men det kan ju krävas lite "krångel" för att få det att funka.)
Fast det är väl ingen som hånar att en kille kan slakna med kondom, utan det är väl att det dras som en dålig ursäkt för att slippa använda kondom överhuvudtaget 🤷🏼‍♀️
 
Kondomanvändande kan absolut innebära svårigheter och ska på inget sätt ses som ett icke-problem, givetvis. Det som får en att tro att en del män bara vill "slippa undan" är ju hur de uttrycker sig och inte är intresserade av att försöka hitta sätt som får skyddat sex att funka.

Den där oviljan och tvärnejet att ens försöka ha skyddat sex är inte jättesexigt, och även om man använder ex. femidom istället, så är frågan om man ens är intresserad av personen längre?
Och är en då rädd om sig så är det tvärstopp. Inte konstigt eller skammande på något vis.
 
Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte använda kondom för det går inte utan de blir slaka. Enligt dem så har det aldrig varit ett problem då alla tjejer gått med på att köra utan..

Jag vill ha kondom första gångerna och ska man köra utan vill jag att vi är exklusiva + har testat oss innan. Är det bara jag som är såhär petig? Kör verkligen alla andra bara på? Ingen av de dessa killar har ens haft kondomer hemma, det trodde jag att man hade om man bjuder hem någon man dejtar..

Att det påverkar upplevelsen ja absolut, det tycker t.o.m jag som kvinna. Men att det ska vara så illa att det inte går, nä alltså nä. Mansbebis(ar).

Har använt kondom i snart ett år med min partner. Trötta småbarnsföräldrar med noll "spänning i livet" och det funkar ändå. Med en ny spännande partner man är supersugen på borde det verkligen vara en ickegrej.
 
Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte använda kondom för det går inte utan de blir slaka. Enligt dem så har det aldrig varit ett problem då alla tjejer gått med på att köra utan..

Jag vill ha kondom första gångerna och ska man köra utan vill jag att vi är exklusiva + har testat oss innan. Är det bara jag som är såhär petig? Kör verkligen alla andra bara på? Ingen av de dessa killar har ens haft kondomer hemma, det trodde jag att man hade om man bjuder hem någon man dejtar..
Stå på dig, vill du inte köra utan så gör det absolut inte.
Som flera nämnt är det inte bara en oönskad graviditet som kan följd utan mindre roliga könssjukdomar.

Killen har lika stort ansvar för att skydda sig som tjejer har!
 
Visst, det är inte supersexigt med kondom, och det kan absolut döda stämningen lite när den ska på och det trilskas, men som tidigare sagts, no glove no love. Min sambo tycker inte om att köra med, inte jag heller, men direkt efter att vi fått vår dotter var det enda alternativet en period och det fungerade ändå fastän ingen av oss var förtjusta. Stå på dig!
 
Det borde ju dock inte ge effekten med att den slaknar? Penisring ger samma "åtstrypning" och har ju tvärtom effekten att ståndet håller bättre/längre.
Min upplevelse är att det inte är själva användandet av kondom i sig när den väl är på som är grejen, utan allt innan. "Avbryta" det man håller på med, hitta en kondom, öppna, fixa och dona... Är man dessutom med någon helt ny så är man antagligen lite nervös och fumlig osv. Det är alltså inte själva kondomen i sig som är problemet utan allt runt om.
 
Använder du något preventivmedel? I så fall kan du ju föreslå att ni väntar med sex, är exklusiva under den tid ni dejtar och testar er innan. Tycker han att det är en dålig idé, ja då är han inget att hänga i julgranen. Men talar han sanning om sina erektionsproblem och gillar dig så borde han ju tycka att det är en ypperlig idé.

Dock röd flagg för att han är van vid att få köra på utan. Risk som tidigare nämnt att han kan ha könssjukdomar samt.. är han inte rädd för att göra någon på smällen?
 
Att det påverkar upplevelsen ja absolut, det tycker t.o.m jag som kvinna. Men att det ska vara så illa att det inte går, nä alltså nä. Mansbebis(ar).

Har använt kondom i snart ett år med min partner. Trötta småbarnsföräldrar med noll "spänning i livet" och det funkar ändå. Med en ny spännande partner man är supersugen på borde det verkligen vara en ickegrej.
Men det finns en massa män i alla åldrar som har problem med erektionen. Där kan kondom absolut vara en grej som gör att den med varierande svårighet uppnådda erektionen slaknar.
Och en ny och spännande partner kan också som sådan göra att erektionen helt enkelt inte funkar, trots att man tycker att det borde vara precis tvärtom.

Jag hade en långvarig partner där vi ett relativt stort antal gånger försökte använda kondom, men det bara gick inte, så visst förekommer det. Bara för att man inte själv stött på ett sådant fall så betyder det inte att det inte finns.

Men lösningen är ju inte att skita i det och ligga ändå. Givetvis ska man använda kondom om man tänker ligga runt, annars får man väl låta bli, eller hitta andra lösningar som t.ex de som @Voeux nämner.
 
Jag vill ha kondom första gångerna och ska man köra utan vill jag att vi är exklusiva + har testat oss innan. Är det bara jag som är såhär petig?
Nej, verkligen inte!
Jag brukar alltid säga att det värsta som kan hända är inte att bli gravid. Inte heller att få klamydia. Utan att få HIV, Hepatit-C eller något annat riktigt otrevligt. Nu jobbar ju jag med missbrukare där majoriteten är positiva på allt möjligt, men alla tjejer ska vara medvetna om att även dessa killar ser ut som vem som helst och är attraktiva och normala människor.

Även helt vita, normala svenska Svensson-killar är positiva på hepatit och HIV.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 209
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 643
Senast: flera_00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp