Bukefalos 28 år!

Konflikter och konflikträdd

TheRedLightning

Trådstartare
Det börjar bli rätt jobbigt på jobbet nu. Det är speciellt en person (som vi kan kalla Dick) som verkar va upphov till allt.

För att ta allt från början, så jobbar jag på ett åkeri och kör lastbil och ibland får jag jobba natt och det gör Dick också. Vi får vänta på en bil som kommer från Göteborg med godset vi ska ha med oss ut på natt-rundan.
Det började med att föraren av Göteborgsbilen delar bil med Dick, alltså Dick tar över bilen när den kommer och vi lastar av släpet.

Dicks gods står på bilen, medan vårt står på släpet.
När Dick lastar av släpet skickar han ut godset (står på trallor) och om vi inte är tillräckligt snabba med att ta bort det blir han sur. Sen när returerna ska på släpet, släpper han dom och låter dom smälla in i framstammen där värme/kyl-aggregatet sitter och Göteborgs-föraren är inte glad i detta.

Dick kan ibland bli sur och även om man ber om ursäkt så godtas det inte om det t ex var jag som råkade göra något "fel".

Nu har det gått så långt att Dick kommer tillbaka före mig på natten och lastar av sina returer, men flyttar inte bak spännbanden för att underlätta för Göteborgs-föraren. Så när jag kom med mina returer var spännbanden redan instängda och blev mer instängda av mina returer.

Göteborgs-föraren har vädjat till mig att jag också måste prata med chefen, han gör det redan men att han inte orkar med Dick. Tydligen var det problem mellan Dick och den som körde Göteborg innan den nuvarande.

Jag vet helt enkelt inte vad jag ska säga till chefen då jag känner mig väldigt osäker. Jag vill inte låta som att jag klagar då jag bara är provanställd (till mars). Funderat på om man kan kanske fråga något i stil med "det här å det här har hänt, ska det vara så?" men jag är kluven även till det, sen vet jag inte riktigt när jag ska ha tid att snacka med chefen heller.

Kan säga att Göteborgs-föraren tagit upp saker tidigare med chefen och även direkt med Dick, men han sköter sig ett tag sen är det tillbaka till det vanliga igen, vilket retar Göteborgs-föraren.

Har ni några bra tips och råd? Jag är konflikträdd också. :(
 
Sv: Konflikter och konflikträdd

Fråga.

"Blir det inte besvärligt för nästa förare om man gör såhär?"

Lägg fram det som en fråga istället för ett klagomål.
 
Sv: Konflikter och konflikträdd

Du ska vara saklig och konstruktiv. Förklara vad som inte fungerar, vad konsekvenserna av detta blir och lämna ett förslag på hur det ska göras istället. Om Dick blir sur, låt honom bli det då. Det är inget du behövet bry dig om så länge du är lugn, konkret och saklig.
 
Sv: Konflikter och konflikträdd

Man ska inte klaga. Man ska lämna förslag på förbättringsåtgärder. En fråga är lätt att vifta undan så det skulle jag låta bli.
 
Sv: Konflikter och konflikträdd

Jag funderar bara på hur jag ska formulera frågan så att det inte låter som en klagan. Jag måste på något sätt förklara innan jag frågar. :/
 
Sv: Konflikter och konflikträdd

Det enda jag blir när han blir sur på mig är ledsen/nedstämd och känner mig väldigt liten och osäker, speciellt när jag egentligen inte gjorde en dundertabbe utan bara en liten miss och ändå bad om ursäkt.
 
Sv: Konflikter och konflikträdd

Man måste börja någonstans och en fråga är oftast lättare när man är osäker.
Nästa gång har man dessutom en startpunkt.

"Nu har jag gjort som vi pratade om när jag frågade det här och här, kan vi inte prova att göra såhär?"

Så att det kommer som ett direktiv från chefen.
 

Liknande trådar

Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 702
Senast: Cambrie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 486
Senast: alazzi
·
Övr. Katt Ev flyttar jag tillbaka till Sverige (om jag får jobb och bostad) och då ska mina två tyska katter med. Vad jag måste göra före har jag...
Svar
9
· Visningar
785
Senast: Asko
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 788
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp