Konspirationsteorier

Det här är ett ganska bra konspirationsdiagram som visar på vilken nivå (från fötterna på jorden till bortkopplad från verkligheten) konspirationsteoretikern befinner sig på.

(Har eventuellt postat den tidigare...)

__ConspiracyChart.jpg
 
Det här är ett ganska bra konspirationsdiagram som visar på vilken nivå (från fötterna på jorden till bortkopplad från verkligheten) konspirationsteoretikern befinner sig på.

(Har eventuellt postat den tidigare...)

Visa bifogad fil 59383

Suck, vilket dravel.

Men det åsido, kan vi hålla oss till trådämnet? Annars kanske mod kan stänga ner denna, eller ni kan skapa en spinofftråd/eller diskutera detta i den andra tråden som ligger mer i linje med det ni verkar vilja diskutera?
 
Suck, vilket dravel.

Men det åsido, kan vi hålla oss till trådämnet? Annars kanske mod kan stänga ner denna, eller ni kan skapa en spinofftråd/eller diskutera detta i den andra tråden som ligger mer i linje med det ni verkar vilja diskutera?
Diagrammet namnger 67 konspirationsteorier, och väger allihop i allvarlighetsgrad mot varandra. Och den håller sig inte till trådämnet?
 
Diagrammet namnger 67 konspirationsteorier, och väger allihop i allvarlighetsgrad mot varandra. Och den håller sig inte till trådämnet?

Nej. För det är en bild som är tydligt skapad ur ett visst politiskt perspektiv, och inte handlar om trådämnet som var att prata om olika konspirationsteorier, vad man tycker om dem, nån man tycker är rolig, smart, dum, kass, sann, falsk eller annat. Det är bara en meme som försöker kategorisera grader av idioti inom konspirationsteorier (och inte särskilt bra på det heller).

Men du får gärna säga om det är nån viss du tror på, eller tycker är intressant, eller absolut falsk (pga vad?), eller annat. Verkligen!
 
Ofta är inte riktigt en korrekt term för det. Eftersom den är felaktig.
Men tråden handlar inte om att diskutera effekter av cannabis/hasch, så lämnar det därhän.
Ofta kanske var fel ordval, men att THC kan utlösa psykoser är ju inte fel. Antal unga som vårdas inom psykiatrin pga drogutlösta psykoser har ökat de senaste åren.
Min poäng var ju att det mycket väl finns ett samband mellan cannabis och konspirationsteorier där sistnämnda är ett vanligt symtom vid psykos oavsett orsak.
 
Suck, vilket dravel.

Men det åsido, kan vi hålla oss till trådämnet? Annars kanske mod kan stänga ner denna, eller ni kan skapa en spinofftråd/eller diskutera detta i den andra tråden som ligger mer i linje med det ni verkar vilja diskutera?

Trådämnet är ganska tydligt ”detached from reality” så på vilket sätt menar du att inlägget inte passar in?
 
Ja a, konspirationsteorier, var ska jag börja.
Jag är väl på ungefär den nivån som de flest i den här tråden som inte tror på sådana.
Själv kan jag tycka att sådana som finns på nivå 3 i @Jeffery sbild kan vara lite underhållande, typ Elvis lever och loch ness monstret, men dessa är endå sådana som är relativt harmlösa och jag upplever sällan att folk tror på dem på riktigt, så att säga.

Däremot tycker jag att det är lite skrämmande hur det verkar som om de riktigt hard core-teorierna har vunnit mark bland vanligt folk, speciellt när man ser på facebook och sånt.
Och det kan vara skadligt, speciellt när det gäller vaccinationsmotstånd och sånt.

Sedan har jag märkt, och jag vet inte om det är tragiskt eller roande, att en del som anser sig "skeptisk och vakna" verkar glömma bort att vara det när det gäller sig själva. Jag har sett flera "vakna" gå i sådana där "fällor" t.ex. diväteoxidbluffen och liknande.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 382
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp