Konsten att flörta med en kollega

Baugalin

Trådstartare
Alla har vi nog varit i den sitsen att vara förtjusta i någon på vårat arbete, men hur har ni gjort med dessa kännslor? Lätt ni det dö ut eller blev det något av det hela, og då hur bar ni er åt? :o

Mitt jobb har ett gäng av sommar/jullovs vikarier som studerar fortfarande men kommer och arbetar några veckor om året när vi behöver extra personal. En grabb som arbetar som en sådan kan vi kalla for A. Vi har arbetat tillsamans lite då och då över det sista året men blev för några veckor sen värkligen bra jobba kompisar, tidigare var det mera att vi var inom samma konversationer men satt inte bara vi två och pratade. Vi började prata med varandra så mycket som vi kunda extra, t.ex. stanna kvar efter jobbet och snacka lite eller om jag byte skrivbord så var han snabb att "råka" gå förbi hela tiden och stanna vid mitt bord för att sägja det nyjaste nytt.

Märkte att jag började längta till att åka till jobbet varje morgon och att mina tankar utan jobbet letade ofta till honom. Men då jag arbetatde min sista dag inför ett långt lov på torsdagen så hann det inte "hända" något mer innan jag slutade. Visst vi kommer träffas nån vecka i slutet av augusti men jag känner mej helt pirrig och vill gärna försöka något innan då. Jag addade honom sista helg på facebook och han var snabb att acceptera (dock addade jag resten av arbetskollegorna samtidigt så jag vet inte om han tog det som nåt speciellt). Vill gärna visa mitt intresse och flörta lite mer med honom är inte så rädd för att få nobben för det kan alltid hända men känner mej mera orolig över att jag sätter honom i en jobbig situation om han svarar inte på mina mer romantiska känslor då vi arbetar tillsamans. :crazy:
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Han verkar ju responda ganska bra hittills, så jag skulle köra!
Du lär ju märka om han är intresserad eller inte.

:banana:
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Jag ser inte ens problemet... Det är väl bara att skicka ett meddelande på fejjan och fråga om ni ska ta en fika.

Jag har flörtade med tre på mitt förra jobb, det blev inget långvarigt med någon av dem. Men klart trevligt :) inga konstigheter att jobba med varandra efteråt, oavsett om det var jag som blev dissad eller jag som dissade.
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Han är bara där över sommaren, men du jobbar på företaget året runt? Om han bara är där över en kortare period (och i synnerhet eftersom han inte direkt verkar ovillig att prata med dig), så säger jag go for it. Du kan ju alltid börja med att fråga om ni ska fika/äta lunch tillsammans eller något annat halvt oskyldigt?

Jag raggade upp min chef en gång. :angel: Inget som ledde till något seriöst, men det var kul så länge det varade.
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Ja han är på mitt jobb över sommaren men jag jobbar året runt. :) Men just nu har jag sommarlov i 8 veckor (:eek:, min dröm men lite tråkigt nu när jag äntligen har en liten extra anledning till att åka till jobbet).

Till alla: Takk för peppen! Ska försöka ta till mej lite mod och skriva till honom på fb :o, vi brukar maila lite på jobbet med våran inomhusmail men jag kan inte använda den nu medans jag har lov. Är dock lite rädd att tänk om man har inget att sägja för liksom mycket av det vi pratar om handlar om jobbet...
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Är dock lite rädd att tänk om man har inget att sägja för liksom mycket av det vi pratar om handlar om jobbet...
Öga mot öga är ju för många en helt annan grej än att chatta på Facebook. Och det är ju också när man känner sig avslappnad och inte har krav på någonting som man törs säga saker man kanske inte säger varje dag. Det är då man öppnar sig själv.

Börja chatta med honom när han är online. Det räcker ju med ett enkelt "Hej! Hur går det på jobbet? Saknar ni mig nu när jag är ledig?"

I den meningen öppnar du upp för honom att flirta med dig, samtidigt som du ger utrymme för att han bara kan vara helt neutral. Det finns inga värderingar i meningen liksom....om man inte vill hitta några. :p
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Det här blev resultatet:
526267_10151047722123652_656263662_n.jpg


Barnet alltså, inte hunden ;)

Förhållandet är visserligen slut men det är en helt annan historia. Vi är fortfarande bästa vänner och har fortfarande världens underbaraste dotter.

I ditt fall tycker jag det låter klart positivt så det är bara att köra på. Lycka till! :)
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

hur har ni gjort med dessa kännslor? Lätt ni det dö ut eller blev det något av det hela, og då hur bar ni er åt? :o

I början av 2008 så blev jag bra kompis med en manlig kollega via jobbet. Vi arbetade i samma projekt och jag kände direkt att han hade samma entusiasm och driv för ämnet som jag hade. Vi hade mycket att göra och började jobba kvällstid för att hinna med. Det gick snabbt, vi började ägna mer och mer tid till att diskutera livet via MSN och det var inte ovanligt att vi gick hem från jobbet och tillbringade 6 timmar över MSN pratandes.

Till slut så kom dödsstöten och jag gjorde slut med mitt ex och min resa tillsammans med honom började. Det var väldigt guppigt i början, jag var osäker på min känslor för honom eftersom han var 9 år äldre än mig (stort problem då, inget problem nu :) ) men inom några månader så flyttade jag in hos honom och sedan dess har det varit vi.

Nu har vi varit ett par i 5 år, gifta i 3 år och väntar vårt första barn tillsammans. Vi jobbar fortfarande på samma jobb, har köpt hus tillsammans och känner båda att vi är rätt för varandra. Engagemanget och entusiasmen som jag föll för finns fortfarande där och jag är vansinnigt kär i honom :) Han är min stöttepelare i livet :)
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Men va! Har ni gjort slut? Det har jag helt missat! Tråkigt, ni verkade ha det så fint ihop!
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Ja, det är några månader sen nu och han har en ny flickvän också. Visst är det tråkigt men jag har mig själv att skylla. Viktig lärdom för framtiden om inte annat! :)
Nåja, vänner är vi fortfarande och vi planerar att fortsätta så. Skönt det åtminstone.
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Jag har aldrig fattat det där att det blir jobbigt att arbeta ihop eller liknande. All in och kör skiten i botten om det inte funkar sen behöver man inte fundera mer! Ovisshet är det värsta jag vet, och tråkigt.
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Jag dejtade en kille jag jobbade med som jag sedan blev rubbat kär i. Vi gick igenom en hemsk period tillsammans (trodde jag) och sedan krossade han mitt hjärta totalt. TOTALT. Att gå till jobbet efter det och riskera att träffa honom var fruktansvärt, jag ville kräkas bara han kom upp som vänförslag på Facebook. Bara jag såg hans namn tappade jag matlusten för resten av dagen.

Tog mig över ett år att kommer över honom och jag tackar gud för att det var en sån stor arbetsplats att jag slapp stöta på honom. Vi stötte ihop en gång på jobbet, på julafton. Då grät jag hela dagen sen.

Så visst kan det finnas otroliga nackdelar med att ha en grej med nån från jobbet. Å andra sidan skulle jag ändå inte, trots allt, vilja ha skiten ogjord. Okej, lite kanske skulle kunna få vara ogjort.
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Ja, det är några månader sen nu och han har en ny flickvän också. Visst är det tråkigt men jag har mig själv att skylla. Viktig lärdom för framtiden om inte annat! :)
Nåja, vänner är vi fortfarande och vi planerar att fortsätta så. Skönt det åtminstone.
Skönt att ni kan vara vänner, särskilt som ni har barn ihop :)
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Jag förutsätter att ingen av er är i beroendeställning till den andre, men jag tycker i vilket fall att du sköta det hela med stor fingertoppskänsla. Det är inte alla som uppskattar uppvaktande på jobbet.
 
Sv: Konsten att flörta med en kollega

Helt rätt, det kan vara idé att först kolla policy i aktuell fråga. Det kan på fel företag skapa ett väldigt tråkigt klimat att flirta med kollega.

I övrigt tycker jag Ramonas förslag är bra.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 987
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 420
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp