Konstig fläck/leverfläck/blodblåsa

Jag kan vara ute och cykla men jag har hört att man inte skär i dem utan man vill helst skära bort dem i såna fall. Vid en biopsi är man inne och rotar och kan på så vis råka sprida cellerna vidare.

När jag plockat bort fläckar så har de skurit i en konform en bit från fläcken för att de inte ska råka sprida eventuella arga celler.

Mvh Miks

Det kan definitivt vara så, det låter bekant i alla fall!
 
@bettysmatte : Nu har jag fått den kollad! Var hos hudkliniken igår, hos två läkare som kollade på den ordentligt, både de och jag blev lättade som tusan när de såg att det tydligen var en blodkärlsknöl som ska vara helt ofarlig :D

Helt otroligt lättad blev jag, var så himla skönt när all oro bara försvann på en gång!
 
Jag vet att det är väldigt sent att skriva nu, men jag ville bara säga att jag är så glad för din skull! Skönt att det inte var något och jättebra att du kollade upp det ordentligt.
 
Själv var jag på vårdcentralen i måndags och fick en remiss till diagnoscentrum hud och i onsdags ringde de med en återbudstid igår. Väl där bestämde doktorn sig för att ta bort min leverfläck direkt. Nu sitter jag med sju stygn och fläcken är på provtagning. Väntar med spänning då jag precis fått diabetes så det skulle väl vara typiskt att få cancer ovanpå det och jag har världens 40 års kris.
 
Själv var jag på vårdcentralen i måndags och fick en remiss till diagnoscentrum hud och i onsdags ringde de med en återbudstid igår. Väl där bestämde doktorn sig för att ta bort min leverfläck direkt. Nu sitter jag med sju stygn och fläcken är på provtagning. Väntar med spänning då jag precis fått diabetes så det skulle väl vara typiskt att få cancer ovanpå det och jag har världens 40 års kris.

Usch så jobbigt! Jag hoppas verkligen att det inte är någonting, känns som att du har tillräckligt med diabetesen!
 
Själv var jag på vårdcentralen i måndags och fick en remiss till diagnoscentrum hud och i onsdags ringde de med en återbudstid igår. Väl där bestämde doktorn sig för att ta bort min leverfläck direkt. Nu sitter jag med sju stygn och fläcken är på provtagning. Väntar med spänning då jag precis fått diabetes så det skulle väl vara typiskt att få cancer ovanpå det och jag har världens 40 års kris.
Kram, stackars dig! Hoppas på det bästa!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 034
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 606
Senast: tott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 166
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp