Konstig fråga ang. ihopsläppning av hästar :-)

Boll

Trådstartare
Jag har nyligen köpt en ny ponny som sällskap åt min 2-åriga hingst.(och till mig att köra med :D )
Ponnyn är jämngammal och även han hingst för tillfället. Han ska kastreras ganska snart.
Nu till min fråga.
Jag är ju orolig att något ska hända när de släpps ihop, vill ju inte att de ska börja slåss och skada sig.
Idag har de fått träffas för första gången, ponnyn kom igår.
Jag lät dem stå i stallet i boxar bredvid varandra så att de kunde bekanta sig ordentligt.
De såg inte arga ut, men skrek, pep och sprätte med frambenen en hel del. Givetvis så tuggade de lite på varandra oxå.
Jag tog lite kort på dem som jag hoppas att ni vill titta på och ni som är vana vid sånt här och inte är lika fega :crazy: som jag, samt har lite sunt förnuft :D , tror att det finns möjlighet att de kan bli kompisar och gå ihop om ett tag???

Så här såg de ut :D

Nasdaqs och Diplomats första möte

//Anna
 
Jag menar ju inte att de inte får busa och så, de är ju ändå unghästar och det är ju lite med tanke på bus som jag vill att Nasdaq ska ha en kompis. Men jag vill inte att de ska börja slå på varandra "på riktigt"

// Anna **som är lite orolig av sig** :D
 
Jag tycker att det ser bra ut! de är ju inte arga på varandra :) men om du är osäker så kanske de kan hälsa på varandra fler gånger i boxen?

Jag har ingen som helst erfarenhet av hingstar, så jag vet inte hur de beter sig, men de såg ju redan ut att vara kompisar.
 
HAHA! Vilken otroligt häftig och rolig bild på ponnyn längst ner!! :rofl: Samma med din användarbild, ler alltid när jag ser den! :D

Jag tycker det ser ut som två riktiga busfrön jag! De kan nog ha mycket kul ihop. Ponnyn ser ganska självsäker ut ändå för att vara ny, undrar just vem som blir högst i rang. Det är ju bra för din unghingst också att ha ngn att busa med..! Bara ledarskapet är fixat så tror jag det kommer gå bra. Men det baserar jag inte på korten utan på erfarenheten om hur det brukar vara! :D

Berätta gärna hur det går vid ihopsläppet! Det är ju förresten ofta lugnare då om de fått hälsa ordentligt på varandra innan.
 
Om hingstarna går med en massa ston runtomkring sig,,(i andra hagar) så ska det vara svårare att släppa ihopp dom,, men om man bara har hingstar och valaker i stallet och hagarna borde det gå bra...
 
har inte med saken att göra, men: Gud vilken läcker färg det var på "storhingsten"....... Fler bilder?? :love:
 
Släpp ihop dem du. Jag tror inte att det är någon fara...
Det är ytterst sällan som hästar slåss så att de blir allvarligt skadade. Jag släppte min på hingstbete med främmande hingstar ifjol och det gick hur bra som helst.
Sedan inför vintern så lånade jag en kompis till honom och det gick också hur bra som helst.
 
Hjälp vad snygg den gråa hästen var :love: :love: :love:
Du känner inte för att sälja :D
 
Tack för alla svar. :)
Känner mig lugnad nu.

Roligt att du gillade Nasdaq blondi3958
Nej, han är inte tillsalu :D
Världens mysigaste är han och min blivande avelshingst (förhoppningsvis :p )

>< Theresesvensson >< Jag kan slänga ut lite fler bilder på honom i morgon :love:

// Anna
 

Liknande trådar

Övr. Hund Idag körde vi premiär för hundarnas nya dragselar. Hundarna är av vinthundstyp, selarna varsin N*nst*p D*gw**r Fr**m*t**n. Det var lite...
2
Svar
28
· Visningar
1 931
Senast: Nytant
·
Kropp & Själ Hej gänget. Jag har googlat runt och kikat på en massa listor om hur en ska komma över sin avundsjuka men känner inte riktigt att något...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Glimra
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 460
Senast: Pallen
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp