Konstig kyckling?

Tipsar om att köpa färsk kyckling som inte innehåller vatten, salt och socker och frysa in själv. Kilopriset kan gå upp lika många % som mängden tillsatser och det är fortfarande samma peng. Min affär har ganska ofta kyckling dock hela på % för kort datum, jag kan då betala 75kr för en svensk majskyckling som haft lite mer utrymme och får massor med mat!
 
Jag har tyvärr fått hålla mig till de billigare pga ekonomin. Men det skiljer säkert även mellan dom.

Köp hel färsk kyckling och gör i ugnen istället det är både billigare och godare. Man får flera olika delar och fina kycklingfiléer. Det sista köttet som sitter på skrovet brukar jag repa bort med händerna, blir inte så gott som det är så det gör jag en gryta på. Hel kyckling brukar kosta runt 40-50 kronor.
 
Köp hel färsk kyckling och gör i ugnen istället det är både billigare och godare. Man får flera olika delar och fina kycklingfiléer. Det sista köttet som sitter på skrovet brukar jag repa bort med händerna, blir inte så gott som det är så det gör jag en gryta på. Hel kyckling brukar kosta runt 40-50 kronor.

Jag brukar tillaga hel kyckling i den gamla klassikern stekpåse. Den blir fantastiskt saftig av den tillagningen.
 
Köp hel färsk kyckling och gör i ugnen istället det är både billigare och godare. Man får flera olika delar och fina kycklingfiléer. Det sista köttet som sitter på skrovet brukar jag repa bort med händerna, blir inte så gott som det är så det gör jag en gryta på. Hel kyckling brukar kosta runt 40-50 kronor.

Tyvärr är det inte ett alternativ för mig just nu, jag är bara ute efter filéerna.
 
Tipsar om att köpa färsk kyckling som inte innehåller vatten, salt och socker och frysa in själv. Kilopriset kan gå upp lika många % som mängden tillsatser och det är fortfarande samma peng. Min affär har ganska ofta kyckling dock hela på % för kort datum, jag kan då betala 75kr för en svensk majskyckling som haft lite mer utrymme och får massor med mat!

Sist jag kollade, låg färska kycklingen på 173 kr/kg och den frysta på 124 kr. Så skillnaden är för stor, för mig. Jag äter nästan bara kyckling som protein nu under tiden jag bantar, så det blir några kg/månad.
 
Man skär sällan hela filén, man skär och drar samtidigt och då kan det se ut så. Det går ruggigt fort vid bandet (Kan tillägga att jag jobbat som fjäderfä styckare och styckade ca 50kycklingar benfria/timme)

Tack för informationen! Det låter mer sannolikt, då.
 
Sist jag kollade, låg färska kycklingen på 173 kr/kg och den frysta på 124 kr. Så skillnaden är för stor, för mig. Jag äter nästan bara kyckling som protein nu under tiden jag bantar, så det blir några kg/månad.
Jag köpte färsk hel med kort datum för under 75:-/kg för ett par dagar sedan. Minns inte hur långt under och påsen ligger i soptunnan
 
Sist jag kollade, låg färska kycklingen på 173 kr/kg och den frysta på 124 kr. Så skillnaden är för stor, för mig. Jag äter nästan bara kyckling som protein nu under tiden jag bantar, så det blir några kg/månad.
som en annan skrev man kan kommer ner en bra bit under hundringen per kilo på detta sätt plus att man sparar resurser :up:
 
Att man sparar resurser är jättefint, men än så länge ger de sparade resurserna mig inte mer pengar i plånboken.
Men om du betalat 137kr per kilo fryst kyckling som även innehåller 20-40% vatten, socker och salt mm och sedan får chansen att köpa för 75-100kr per kilo och det endast är kyckling eftersom den är färsk och inte ”mörad” så ger det ju dig dubbelt tillbaka i plånboken. Förutom då att kycklingen inte kasseras i affären. :up:
 
Men om du betalat 137kr per kilo fryst kyckling som även innehåller 20-40% vatten, socker och salt mm och sedan får chansen att köpa för 75-100kr per kilo och det endast är kyckling eftersom den är färsk och inte ”mörad” så ger det ju dig dubbelt tillbaka i plånboken. Förutom då att kycklingen inte kasseras i affären. :up:
Men ts äter ju inte annat på kycklingen än filéerna?

Då blir det dyr kyckling eftersom hon måste slänga resten?
 
Men om du betalat 137kr per kilo fryst kyckling som även innehåller 20-40% vatten, socker och salt mm och sedan får chansen att köpa för 75-100kr per kilo och det endast är kyckling eftersom den är färsk och inte ”mörad” så ger det ju dig dubbelt tillbaka i plånboken. Förutom då att kycklingen inte kasseras i affären. :up:

Ja, får jag chansen så absolut! Men jag är knappast den enda som behöver spara, så kanske därför jag aldrig sett nedsatt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 649
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp