Bukefalos 28 år!

Konstiga baggar

Karros vantar

Trådstartare
Jag har under de senaste dagarna hittat ett antal skumma baggar i mitt hem - på olika platser. Har sett dessa baggar tidigare år också. Vet inte vad det är för sort, men någon kanske kan hjälpa mig att tala om vad det är. Jag har kollat på bilder av mjölbaggar, men de här verkar inte vara av den sorten.

"Mina" baggar är väldigt små och är svarta, men med någon typ av brun/orange rätt bred rand rätt över ryggen. Är det mjölbaggar ändå?
 
Sv: Konstiga baggar

Jag hittade vad det är - fläskängrar.
Otroligt irriterade. Har redan haft ihjäl fem stycken idag.

220px-Klannebille_topp.jpg
 
Sv: Konstiga baggar

Ha... Vi har också hittat två hemma just... De verkar komma utifrån. Kan det stämma för dig också? Det kanske är period just nu?

Jag glömde skriva att vi bor väldigt högt upp och ofta har våra fönster öppna. Vi bor under taket och där häckar det ju fåglar på sommaren...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 994
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 353
Senast: Enya
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 735
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 427
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp