Konstiga grannar ni haft?

Jag hade kanske inte en konstig granne men nog så irriterande...

Bodde i ett VÄLDIGT lyhört hus.. hon bodde i lägenheten under mig.. sedan var det halvdöva pensionärer boende i huset...

VARJE helg hade denna tjej fest i sin lägenhet och det spelades musik OERHÖRT HÖGT... Okej.. det kan jag ta ett par timmar.. hon sladdade därefter iväg vid 23 tiden ut på krogen med sina kamrater och ett tyst lugn spred sig i huset. :D

MEN när hon kom hem igen vid 0300 så SPELADES DET IGEN OERHÖRT HÖG MUSIK (sådär hög musik så det skallrar/bultar i fönstren liksom) i sisådär 10-15 minuter innan hon troligen somnade... :rage:

Jag blev så oerhört provocerad att när jag morgonen därpå (alltid) skulle ha helgstall så väckte jag henne när jag gick förbi hennes lägenhet genom att hänga på hennes dörrklocka tills att jag hörde henne vakna till.... då gick jag... :devil: l

Lågt beteende men det gav mig oerhörd tillfredställelse..
🤣🤣
Undrar vad din granne skrivit i en liknande tråd 😉🤣
 
Eller ens stockholmare.

Ung tjej i stallet är uppvuxen i utkanten av GBG. Stod på stallplan och säger " Det är en höna i hagen!"

Alla tittar ut över hagarna och ser förvånade ut. Inga hönor i närheten och ingen såg nån höna i nån hage.

Samma tjej "men där är den! Hönan! I Tees hage"

Alla tittar i Tees hage. Alla ser fortfarande helt frågande ut.

Jag: "menar du fasantuppen?"

Samma tjej; "oooh. ok. Kanske? Hur vet man?"

Inte lätt när det är svårt.

Det där skulle jag inte kalla konstigt, mer bara inte så kunnig inom fågelarter. Fasan är väl en hönsfågel, så det blev lite fel med terminologin bara när hon inte kunde artnamnet och vilket kön fågeln hade.

Jag som storstadsbo går ju inte runt och tycker att "lantisar är konstiga som inte kan skilja på pendeltåg, tunnelbana och spårvagn". Jag tänker att de inte är vana vid det bara, och berättar om någon undrar.

(Men roligt kan jag tänka mig att det var när det hände 😄)
 
Jag hade kanske inte en konstig granne men nog så irriterande...

Bodde i ett VÄLDIGT lyhört hus.. hon bodde i lägenheten under mig.. sedan var det halvdöva pensionärer boende i huset...

VARJE helg hade denna tjej fest i sin lägenhet och det spelades musik OERHÖRT HÖGT... Okej.. det kan jag ta ett par timmar.. hon sladdade därefter iväg vid 23 tiden ut på krogen med sina kamrater och ett tyst lugn spred sig i huset. :D

MEN när hon kom hem igen vid 0300 så SPELADES DET IGEN OERHÖRT HÖG MUSIK (sådär hög musik så det skallrar/bultar i fönstren liksom) i sisådär 10-15 minuter innan hon troligen somnade... :rage:

Jag blev så oerhört provocerad att när jag morgonen därpå (alltid) skulle ha helgstall så väckte jag henne när jag gick förbi hennes lägenhet genom att hänga på hennes dörrklocka tills att jag hörde henne vakna till.... då gick jag... :devil: l

Lågt beteende men det gav mig oerhörd tillfredställelse..
Påminner mig om när jag för många år sedan bodde på hotell. Det var väldigt lyhört och jag skulle upp tidigt. Grannrummet beboddes av festande elefanter.
Min hämnd när jag gick från mitt rum 7:00 var att ringa från mitt rum till deras och på så vis ge igen för att de hållit mig vaken. 😈
Jag veeet att det var ofint av mig. Hoppas de somnade om efteråt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 697
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 148
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp